2021. augusztus 5.

10+1 kiemelkedő könyv, amit a blog első évében olvastam

2020. július 28-án döntöttem a Bookish Moments Blog elindításáról, mely döntés nagyban megváltoztatta az elkövetkezendő egy évet. Közel 50 könyvet olvastam el ezen időszak alatt, melyben számos előolvasás is helyet kapott. Sokrétű kötetekbe merültem bele: voltak lazábbak, nehezebb témák, dühítőek, elkeserítőek, ugyanakkor örömteliek is. 

Az elmúlt 1 évből hoztam nektek 11 olyan olvasmányt, amik valamiért nagyon megmaradtak bennem és nagyon tetszettek, rengeteg érzelmet kiváltottak belőlem és úgy éreztem hiba lenne elfelejteni őket. A kötetek nem sorrendben lesznek kiemelve!

Tartsatok velem! 😊


Az írónő munkásságát hosszú idő óta nyomon követem, évekkel ezelőtt olvastam tőle legelőször. ALG az egyik olyan magyar író, aki folyton valami újdonsággal mutatkozik meg a történeteiben és soha nem ugyanazt a cselekményt vagy fordulatot építi bele a művébe, mint az előzőekbe.
Az Elfojtott indulatok című könyv csordultig van valódi érzelmekkel, amely egy csipetnyi erotikával és egy kisebb adag krimis elemekkel alkot páratlan egyveleget. Kihagyhatatlan olvasmány a romantika szerelmeseinek!

„(..) egyetlen ember sincs, aki hibátlanul játszana. Az életünk olyan, mint egy végeláthatatlanul hosszú film. Csak pörög, pörög, és nem tudod, mikor, hol és mi lesz az utolsó filmkocka. Olykor drámai, keserű, máskor pedig szárnyaló, kalandos az út, de a főszereplő a saját történetedben mindig te leszel. Te alakítod, és döntöd el, mi lesz a vége, de mindennél fontosabb, hogy megéld minden pillanatát.”




Vikitől eme kötetet már elolvastam pár évvel ezelőtt, ám azt hiszem, hogy a valódi mondanivalóját és a sorok mögött rejlő üzenetet csak a legutóbbi olvasásomkor sikerült felismernem. Az írónő olvasmányos és lendületes megfogalmazásának hála hamar belemerülsz a történetbe, mely hatására csak az elolvasott lapok magasló mennyiségét veszed észre.
Nagyon szerettem Leila történetét, mert ugyan tele van kétségekkel, de hamar megtalálja a reménykedéshez az utat. ami irányadó az ő és az olvasó számára is!

“Meg akartam halni. Akkor, ott, a padlón újból magával rántott a sötétség és a fájdalom, amitől azt hittem, hogy sikerült megszabadulnom. Ám rá kellett jönnöm: a kín és a szenvedés sosem tűnik el igazán, maximum a háttérbe szorul.”


A novelláskötet elolvasása hirtelen ötletként indult, mégsem bántam meg egy percet sem, amit a benne rejlő szavakra szántam. Különálló történeteket ismerhetünk meg, melyben az erőszak, mint téma kerül górcső alá.
Lelket szaggató és szívet tépő gondolatok, amik könnyekre fakasztják az olvasót. Ugyanakkor annyira valódiak, hogy szinte beleképzeli magát az ember.

"Mit számít hát a fájdalom, amit érez, mit számít az undor, amelytől reszket? Biztosan úgy van, ahogy a férfi mondja, ez egy nehéz és fájdalmas módja annak, hogy belépjen a felnőttek világába. Azon az éjszakán nő lett belőle. Ezt mondta neki a férfi, miközben a nyakát csókolgatta. Egy felnőtt férfi nem hazudhat."

 


Az olvasmány nem szerepelt a terveim között, azonban amikor a párom meglepett vele, nem tudtam ellenállni neki és hamar belemélyedtem. Jemma és Braxton története gyönyörű, ugyanakkor fájdalmas is. Megjeleníti a szerelmet, az elvesztést és a reményt is. Megsirat és mosolyra késztet, igazi érzelmi hullámvasúton vehetünk részt!

"Ami köztünk volt, az olyan szép, hogy vétek lenne, ha feledésbe merülne."


Az írónőtől ez volt a legelső olvasmányom, de szinte biztos vagyok abban, hogy nem az utolsó. Akkoriban hatalmas megváltás volt számomra a mű, mert épp egy kisebb olvasási válságban voltam, ám Vykinek hála ez hamar véget is ért. Anna és Ádám története egy érzelmi bomba, ami hamar felrobban és letehetetlenné varázsolja a kötetet.
Nagyon szerettem a könyvet, igazán kiemelkedő élményt hagyott maga után más olvasmányokkal szemben!

"Lehet, hogy az ellentétek tényleg vonzzák egymást. Mint a mágnesek ellentétes pólusai. Talán pont olyan embert keresünk magunk mellé, akár barátot, akár szerelmet, aki megtestesíti azt, ami belőlünk hiányzik. Minden álmodozónak szüksége van egy realistára, hogy néha visszarántsa a földre, és minden realistának szüksége van egy álmodozóra, hogy olykor megmutassa neki: a világ igenis lehet csodaszép."



Angelika sajátos, lenyűgöző stílussal rendelkezik az írás terén, melyet számos zsánerben megcsillogtatott már. Ő az egyik olyan magyar írónő, akinek a történelmi-romantikus regényei a székhez szögeztek és teljesen lefoglalták a gondolataimat. Ennek ellenére a Caroline Wood sorozat a kedvencem tőle, mert ezek a kötetek mind-mind különbözőek tartalmilag és cselekményileg, ráadásul rám is más hatással voltak. Összességében ez az egyik olyan sorozat, aminek minden egyes részére rettentően kíváncsi vagyok.
Titokzatos volt, kalandos és talán egy icipicit romantikus is! Fantasztikus olvasmány, ami azonnal beszippantja az olvasót, hogy a végére teljesen a feje tetejére forgasson mindent!

"(..) itt a kémia, amitől úgy ver a szívem, hogy mindjárt kiszakad. Beszívtam az illatát, és a mellkasára hajtottam a fejemet. Minden idegszálam táncolt, izgalom töltött el, nem az a nyugodt, otthonos érzés, hogy hazaérkeztem, nem, dehogy, valami egészen más érzés, amitől száguld a vér és az ember elfelejt levegőt venni."


Az írónő története teljesen magával ragadott, szinte levegőt venni is elfelejtettem az oldalakba mélyedve. Bevallom, hogy picit tartottam a kötettől zsánerét tekintve, de már az első pár oldal után fellélegezhettem, mert százszor jobb volt, mint ahogy az olvasmányt képzeltem.
Éva körmönfontan fogalmazott, mindenhová rejtett egy apró fordulatot, ami ütött egy nagyot és teljesen megigézte az olvasót! Szerintem kihagyhatatlan könyv azoknak, akik szívesen repülnek vissza egy kicsit a múltba és örömmel bonyolódnak bele egy valódi szerelembe!

,,Az egyik volt a szél, olykor lágy, máskor viharos, és pusztított maga körül, a másik a nap, ami kiszámítható és sok melegséget hozott."

 


Ellyne alkotásai a színvonal magas mércéjét ütik meg, bámulatosan játszik a szavakkal és az érzelmekkel a könyveiben. Általában a romantika és az erotika kap valamiféle drámai hangvételt, mely tökéletes egyveleget alkot és még letehetetlenebbé varázsolja a műveit. Az említett kötet egy igazi szívet melengető, s egyben megdöbbentő történet a szerelemről és az elengedésről. Egy valódi gyöngyszem a magyar kötetek rengetegében!
Az írónő neve számomra garancia az érzelemdús, olvasmányos kötetekre!

"Mert ez ilyen.
Egyszer csak megtörténik.
Aztán zuhansz…
Menthetetlenül.."


Kezdettől fogva követem az írónő munkásságát, több regényt is olvastam tőle, így szegről-végről ismerem szinte az összes alkotását. Ennek ellenére az Inferno című kötet volt az, ami igazán megszerettette velem Ruby Saw írásait. Nem félt egy olyan témához nyúlni, ami döbbenetes és brutális, szinte tabunak számít.
A történet teljesen lerombol, apró cafatokra cincál és a végén még rúg az olvasóba egy hatalmasat. De pontosan emiatt került be részemről ebbe a listába. Kegyetlen, ádáz és lelket facsaró!

„Magadat kell legyőznöd azért, hogy mások sohase győzhessenek le.”



Az írónő szédületes alkotásokkal erősíti a romantikus-erotikus regények táborát. A sorokból sugárzik az érzékiség és a vágy. Emellett a cselekmények is meghatározóak, hibátlanul passzolnak a történet más elemeihez, ezzel is növelve a kötet olvasmányosságát és lendületességét.
Veda Sylver egyedi és sajátos elemekkel ruházza fel a történeteit, beletesz egy plusz-t, ami különlegessé teszi a zsánerben lévő könyvekkel szemben.

„Repülni tanított, de az utolsó pillanatban mindig lefogta a szárnyaimat.”


Az írónőpáros tagjainak történeteit nagyon szeretem, mégis ennél a kötetnél éreztem azt igazán, hogy 'igen b*szki, ez igazi könyv!'. Több érzelmi állapoton végig vezeti az olvasót, melyek páratlan átmenetet alkotnak a gyász és a boldogság között. Elképesztő alkotást hoztak létre, melyet mindenkinek meg kellene ismernie!
Az érzelmi erőssége és a drámaisága kivételes ötvözetet produkál! Egyszerűen imádom, azóta is a gondolataimba férkőzik számtalan alkalommal!

"(..) a boldogság csak múló illúzió. Az egyik pillanatban benne vagy, a következőben pedig úgy tűnik el, mintha soha nem is létezett volna."


Köszönöm, hogy velem tartottál és megismerted azt a 11 kötetet, ami igazán meghatározta az elmúlt 1 évemet! 💓