2020. november 20.

Mimi Taylor & Abby Winter: Az utolsó kívánság - előolvasás


Hatalmas megdöbbenéssel fogadtam a hírt, miszerint a két írónő közös könyvet tár az olvasóközönség elé. Izgatott voltam, hiszen már olvastam tőlük külön-külön és kíváncsian vártam, hogyan tudják összeegyeztetni a saját stílusukat és megfogalmazásukat a másikéval. Hiszen hiába egy zsánerben alkotnak, mégis más jellegzetes elemekre teszik a hangsúlyt.

Mimi Taylortól az összes megjelent regényét olvastam, egytől-egyig megmelengették a szívemet. Ám a legutóbbi regénye, a Féktelen szerelem című alkotás volt az, ami számomra feltette az i-re a pontot.
Abby Winter esetében más élményeim vannak. Az első két könyve nem győzött meg igazán, azonban a Treasure sorozat harmadik része teljes mértékben lenyűgözött.
Tehát alapvetően pozitív véleménnyel kezdtem bele Az utolsó kívánságba, aztán mindez az első pár oldal után csak még inkább megerősödött.

"(..) a boldogság csak múló illúzió. Az egyik pillanatban benne vagy, a következőben pedig úgy tűnik el, mintha soha nem is létezett volna."

A borító nekem nagyon tetszik, tökéletesen passzol a történethez. A fülszöveg pedig csak sejtet a könyvvel kapcsolatban, nem állít konkrét tényekkel szemben. Ez az egyveleg pedig még inkább felkelti az olvasó figyelmét.

Történet:

Sebastian régóta színész szeretett volna lenni, sikerült is elérnie mindezt. Mellette áll felesége és kisfia is, szinte minden tökéletes körülötte. Azonban kap egy telefonhívást, ami a feje tetejére állít mindent. S ha ez nem lenne elég, ott van még Joan legjobb barátnője, Meghan is, akit Seb egyenesen utál.

"Nem mindig úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretnénk, de ne hagyd, hogy a szíved helyett az eszed vezéreljen, mert annak nem lesz jó vége."

Rengeteg fájdalmas pillanatot kell megélniük ahhoz, hogy mindketten békére leljenek. Félre kell tenniük büszkeségüket, elveiket, hogy valami sokkal lényegesebb dolognak adjanak teret. Képesek lesznek félretenni a bennük dúló harcot és elásni a csatabárdot? Sikerül jó döntést hozniuk önmagukra és másokra tekintettel is?

A múltban történtek is jelentős szerepet kapnak a történet folyamán. Sőt néhány múltbeli emlék megelevenedik és a jelenben is feltűnik szereplőink mindennapjaiban. Ez pedig csak még inkább összekuszál mindent.

"Csak néztem a mellettem alvó férfit. Azt az embert, aki megmutatta nekem, milyen igazán szeretni."

Véleményem:

Az utolsó kívánság című kötet sokkal többről szól, mint azt gondoltam volna. Rengeteg emberi érzelmet és állapotot dolgoz fel. A reménykedést, az elvesztést, a gyászt, a félelmet, a magányt és nem utolsó sorban a szeretetet is.

A történet csúcspontja az, hogy két ember, akik gyűlölik egymást, hogyan képesek túllendülni a saját sérelmeiken és hogyan tudják megváltoztatni magukban ezeket az érzéseket. A két írónőnek sikerült a lehető legmélyebben belevinni az érzelmekbe az olvasókat. Minden pillanatot szereplőinkkel éltem meg, átéreztem minden érzést, ami feltűntetésre került.

"Egyik kezét végig húzta a gerincem vonalán, és a fenekem fölött megállva közelebb húzott magához. Másik kezét a tarkómra csúsztatta és szorosan tartott. Ha akartam volna sem tudtam volna szabadulni.. Ha akartam volna.. Ajkai olyan éhséggel falták az enyémet, ahogy az éhező a falat kenyeret, és én hagytam magam sodródni az árral."

Le a kalappal Mimi és Abby előtt, mert a történet eget rengető, drámai és érzelemdús! Az utolsó kívánság a velejedbe vág, magával ragad és nem ereszt az utolsó oldalig! Magas szintű alkotás, ami alapvetően nemcsak a romantika zsáner nagyja lehet, hanem annál sokkal több.

Szétszaggatott, apró cafatokra cincált.. Sírtam, nevettem és imádtam! Nem tudtam szabadulni a mű gondolatától egy percre sem. Az egész történet kifogástalanul felépített, sajátos és annyira tökéletes!
Gondolni sem mertem volna erre, amikor belekezdtem. Azt pedig végképp nem tudom, hogy a két írónőben mennyi erő van, hogy egy ennyire érzéki történetet elénk tártak. Biztosan százszor összetörtek írás közben, mint ahogy én is olvasóként.

"(..) ha valakit a szívünkben és az emlékezetünkben őrzünk, akkor örökre velünk marad, még akkor is, ha nem látjuk. (..) Nem mindig fogod egyformán érezni, de ez nem azt jelenti, hogy elfelejtetted."

Nem titkolom, hogy számomra az év egyik legjobb olvasmánya volt. Bátran ajánlom mindenkinek:
- aki szeretne megismerni egy romantikus, mégis drámai hangvételű történetet
- aki szívesen olvasna egy klisék nélküli könyvet
- aki képes igazán érezni az olvasás alatt, s akar is érzelmeket kihozni magából
- aki olvasott már Mimi Taylortól és Abby Wintertől


Fülszöveg:

Sebastian Lawson úgy érzi, az élete végre révbe ért. Fiatal színészként megkapja a szerepet, amelyre vágyott; otthon gyönyörű felesége és imádott kisfia várja, akiket mindennél jobban szeret. Megvan mindene, amiről egy ember csak álmodhat. Azonban egy telefonhívás mindent megváltoztat.
Meghan Baker a munkájának él. Minden idejét annak szenteli, hogy egy olyan betegség után kutasson, amely hatással volt a gyermekkorára, s amely majdnem tönkretette őt. Egyetlen barátnője egy nap azonban olyan hírt közöl vele, ami alapjaiban rengeti meg eddigi életét.
Egy telefonhívás.
Egy szörnyű hír.
Egy utolsó kívánság.
Mi történik akkor, ha két olyan embert sodor egymás mellé az élet, akik szívből gyűlölik egymást? Képesek lesznek megbirkózni a rájuk háruló feladattal, vagy egyszerűen feladják?

Mimi Taylor és Abby Winter közös története megmutatja, mire képes az összetört szív, ha igazán szeret.

(NewLine Kiadó, 2020)