2021. január 27.

J. L. Perry: Tizenkilenc levél



Első pillantásra beleszerettem a történetbe és izgatottan vártam, hogy megismerhessem az alkotást!

Külcsín:

Alapvetően hamar felkeltette az érdeklődésem, mert a fülszöveg elolvasása után végre úgy éreztem, hogy nem egy mindennapi történet fog kibontakozni előttem, hanem valami igazán különleges. A címválasztással nem értettem egyet, azonban a történet végére érve kitisztult előttem, hogy miért illik mégis annyira a műhöz. A borítót nem gondolom a legjobb választásnak – valamiért jobban elképzelnék egy olyat, ami a címhez is passzol.
"Nélküle nem tudok lélegezni. Nekem ő a levegő."

Történet:

Braxton és Jemma boldogságban, szerelemben éli mindennapjait. Tizenkilenc nappal ezelőtt egybekeltek, azonban a mai nap valami borzalmasat tartogat mindkettejük számára. Jem munkába menet balesetet szenved, elég súlyos sérülései vannak. Hamar kiderül, hogy az emlékezetével van a legnagyobb probléma, mert szinte semmire sem emlékszik. Sem a férjére, sem a családjára, de a legjobb barátnőjére sem.

A nő nem költözik vissza az otthonába, hiszen semmilyen érzelem nincs benne a férje iránt, hiába kedvesnek és barátságosnak tűnik, de semmi emléke sincs vele kapcsolatban. Ezért édesanyja otthonába megy, ami szintén teljesen idegen számára. A kezdeti távolságtartása az őt körülvevőkkel szemben folyamatosan változik, ahogy egyre inkább kezdi megismerni őket.

Brax képtelen a felesége nélkül élni, ezért elhatározza, hogy mindent megtesz azért, hogy a nő visszatérjen hozzá. Tizenkilenc levelet ír Jemmának, amikben tizenkilenc érzelmes és egyben fontos élményt oszt meg vele – a megismerkedésüktől kezdve a házasságukig. A férfi minden egyes pillanatot újra él a levelek megírása során, ami még inkább megerősíti abban, hogy Jemma élete szerelme.

A férfi és a nő között egyfajta barátság alakul ki, Jem emlékezete viszont nem akar visszatérni. A nő próbálkozik újra átélni a közös élményeiket, azonban emiatt egyre több és több érzelem kezd kialakulni benne, amiket nem mindig tud hova tenni. Az öröm mellett a fájdalom is kibontakozik, hiszen a boldog pillanatok mellett a szomorúakat is meg kell ismernie.

Látja, hogy Braxton jó ember és valóban boldogok lehettek, viszont azt képtelenség előre megjósolni, hogy valaha érezheti-e még Jemma azt az erős, törhetetlen kapcsot a férfi iránt, amit egykoron. A nő átbillen a ló másik oldalára és szomjazni kezdi az élményeket, az érzelmeket – azt szeretné, hogy minden olyan legyen, mint a baleset előtt. Azonban sikerül kettejüknek elérni a célt és visszaszerezni Jem emlékezetét? Lehetnek egykoron olyan boldogok még, mint a házasságuk utáni tizenkilencedik napig?
 
"Megtanultam megbecsülni minden pillanatot, mert sosem lehet tudni, mikor veszik el tőled. Jó vagy rossz, akkor is egy fejezet az életedben, tehát van jelentősége."

Szereplők:

Braxton: Egyszerűen imádtam azért, hogy nem mondott le a nőről. Minden erejét bevetette azért, hogy visszaszerezze Jem emlékezetét. Az utolsó szalmaszálba is kapaszkodott, pedig rengetegszer érezte, hogy nincs remény. Nagyon nehéz lehetett neki, hiszen egyik napról a másikra csöppent a legnagyobb magányba. Sokszor szerettem volna megölelni és sarkallni arra, hogy továbbra is bírja ki és küzdjön!

Jemma: Egyik pillanatról a másikra változott át az olvasó szeme előtt egy kiegyensúlyozott, boldog feleségből egy üvegestekintetű, érzelemmentes nővé. Annyira sajnáltam, amiért a baleset után egyedül érezte magát és semmit nem tudott a múltjáról. Annyira nehéz lehetett neki, s annyiszor kellett harcolnia saját magával. Bámulatos személyiségű nő, aki hamar belopta magát az olvasó szívébe!

"Ami köztünk volt, az olyan szép, hogy vétek lenne, ha feledésbe merülne."
 
Véleményem:

Meglepően pozitív élményként tartom számon a kötetet. Különleges, lendületes és érzelemdús történetet kaptunk J. L. Perry-től! Annyira beleolvadtam a műbe és annyira átéreztem mindent a szereplőkkel együtt – az aggódást, a dühöt, a szomorúságot és az örömöt. De talán ami a legerősebb volt, az a tehetetlenség és a reményvesztettség érzése.. annyira kitűntek eme emóciók a lapok soraiból és annyira magukkal rántották az olvasót.

A Tizenkilenc levél egy gyönyörű, ugyanakkor fájdalmas történet a szerelemről, az elveszettségről és a reményről. Egy mű, ami tele volt szeretettel, akarattal és küzdelemmel. Egy olyan alkotás volt, amit csak ajánlani tudok másoknak is.. én nagyon szerettem! Igen, voltak tökéletlenségei ennek a könyvnek is, viszont ezek annyira eltörpültek az élmény mellett, hogy észre sem vettem őket!

Őszintén bevallom, hogy az első pár fejezet után hasonlítgatni kezdtem egy másik könyvhöz/filmhez: a Fogadom-hoz. S talán ez az egyetlen olyan negatívum, amit tényleg éreztem.. Imádom azt a filmet és ez a könyv annyira hajazott rá. Ennek ellenére hatással volt a gondolataimra és az érzelmeimre, nekem pedig ez a legfontosabb.

Ajánlom a romantikus lelkületű olvasóknak, mert számukra kihagyhatatlan olvasmány! Tanácsként annyit tennék hozzá, hogy készíts papírzsebkendőt és tárd ki a szíved, hogy testközelből átéld az oldalak közt lappangó érzéseket!

"Ha átengedném magam a bennem üvöltő sötétségnek, akkor igen, összeomlanék; de a helyzet az, hogy nem engedem eluralkodni. Nem hagyom, hogy legyőzzön. Hogy legyőzzön minket."

Fülszöveg:

Mit tennél, ha életed nagy szerelme nem emlékezne rád?

Egy férfi megpróbálja újra meghódítani igaz szerelmét, aki egy baleset következtében kómába esett.

"1996. január 19…sosem felejtem el. Azon a napon ismerkedtünk meg. Én hétéves voltam, ő hat. Azon a napon költözött a szomszédunkba, és aznap köszöntött be a szerelem az életembe.
Aztán bekövetkezett a tragédia. Tizenkilenc nappal az esküvőnk után balesetet szenvedett, ami örökre megváltoztatta a világunkat. Amikor felébredt a kómából, nem emlékezett rám, kettőnkre, a szerelmünkre.
És akkor kezdtem leveleket írni neki. Az életünk történeteit. Arról, ahogy megismerkedtünk. A boldogabb időkről, és mindarról, amit együtt éltünk át. Az életünk túl szép volt ahhoz, hogy elfelejtse".

(Művelt Nép, 2020)