2023. január 8.

Erica Anthony: Aranyszív (Aranyszív 1.)

 


Erica Anthony regénye a NewLine kiadó gondozásában jelent meg. Már korábban felfigyeltem az írónő műveire, viszont végül az ő közbenjárásával ismertem meg Cheryl történetét, amiért nem lehetek elég hálás neki. Tulajdonképpen én az a könyvmoly vagyok, aki imádja a romantikus zsánert, s az Aranyszív egyértelműen felülmúlta az összes szempontot, amit elvárok egy szerelmi alkotástól.

A kötet gyönyörű külcsíne és izgalmakat ígérő fülszövege könnyedén felkelti az olvasó figyelmét. Véleményem szerint a fekete-arany szín kombinációja annyira tökéletesen működik együtt, amire pont ez a mű az egyik példa. Ugyan nem nehéz megugrani a könyv külsejével szembeni elvárásaimat, így rengeteg csodálatos borítóval találkoztam már, azonban ez a regény valóban üti azt a bizonyos mércét ebben az értelemben is.

Őszintén szólva minden alkalommal tartok egy picit magamtól, amikor egy számomra új író történeteivel ismerkedem meg, nos ez most sem volt másként. Az Aranyszív egy felemésztő, szenvedélyes és mindent elsöprő utazásra hívott, s én azonnal jegyet váltottam rá, így meggondolatlanul, szinte egy szuszra végig száguldottam az oldalakon, majd csalódottan konstatáltam, hogy az utolsó oldalakhoz érkeztem - egyszerűen nem akartam, hogy véget érjen.

Cheryl élete sosem volt könnyű, hiszen édesapja felkavaró, bűnös élete miatt már fiatal korától kezdve meg volt bélyegezve az ottaniak szemében. Egyik alkalommal legjobb barátnője, Liz miatt egy félreértés áldozatává válik, ami ugyan ijesztő helyzet számára, mégis ígér valami kellemeset, hiszen itt találkozik elsőként a férfival, aki szikrázó pillantásával szinte azonnal elvarázsolja.

Tíz évvel később főhősnőnk egy állatklinikára téved a szomszéd néni beteg cicájával, ahol rendhagyó szituációba keveredik - megpillantja egykori iskolatársnőjét, akivel egyáltalán nem volt zökkenőmentes a kapcsolata, illetve azt az ígéző szempárat is, amit azóta sem tudott elfeledni. Cheryl hirtelen visszarepül a múltba, s újra ott érzi magát, abba a kényelmetlen helyzetbe a fiú társaságában.

Az események felpörögnek, Brian pedig megragadja az alkalmat, s munkalehetőséget ajánl a nőnek, aki akkor régen teljesen ámulatba ejtette őt. Cheryl tart mindattól, amit a jelen ígér, de patthelyzetbe kerül: segítene kellene a családján anyagilag, amire a férfi egy kihagyhatatlan ötlettel állt elő.

Vajon milyen titkok övezik az aranyszív nyakláncot, amit a nő nagyapjától kapott hosszú évekkel ezelőtt? Lehetséges egyaránt önmagunknak és boldognak is maradni, ha a sors kegyetlen játszmát indít ellenünk?

Erica Anthony szereplői jól megformáltak, felépítettek voltak. Minden fontos karakterből megkaptuk azt a szálat, ami kellett a történet megértéséhez.

Számomra Cheryl szimpatikus volt a maga bohóságával, ugyanakkor a benne tomboló erő és kitartás teljesen átszállt rám is az olvasás során. Brian iránt az érzéseim kezdetben a pozitív irányban mozdultak el, ám a cselekmény során sokszor ütköztem vele kapcsolatban akadályba, amit ugyan a végére nem felejtettem el, de igyekeztem magyarázatokkal előállni saját magamnak. Liz volt az a forma, akit egyszerűen csak szerettem és egy pillanatra sem gondoltam másnak, mint egy jó barátnak.

Az Aranyszív magához láncol, az érzelmeidet és a gondolataidat teljes mértékben leblokkolja, hogy a végszóhoz érve egy gigászi robbanás leterítsen. Már az első pár oldal után biztos voltam abban, hogy ez a regény az év utolsó olvasmányainak legjobbjai között van - minden tekintetben sikert aratott nálam.

Ajánlom azoknak a könyvmolyoknak, akik szívesen olvasnának egy történetet a romantika zsánerében, annyit ígérhetek, hogy ez a mű elképesztően különleges, s nem egy százszor olvasott cselekményt dolgoz fel. Erica Anthony egy páratlan világba kalauzolt el, ahol egy valódi és őrületes élménnyel gazdagodtam!

🌟

"(..) csendben maradt, de a tekintete felért ezer szóval."

"(..) milyen szikra az, ami váratlanul lobban fel és addig emészt belülről, amíg már létezni sem bírsz?"

"Csak ő és én, és az érzékek, illatok, vágyak. Láttam magam, ahogy elveszek a karjaiban, és most ebben a pillanatban csak ezt akartam. Elveszni és elbújni a világ vizslató szeme elől, hogy csak ő meg én legyünk egyedül, önző módon."

" Mindketten szerepet játszottunk, csak a célt nem fedtük még fel egymás előtt. Féltem, addig lépkedünk, amíg valamelyikünk lába alatt nem lesz már talaj és belezuhan egy szakadékba.
Vajon akkor is ott lesz a másik, hogy a kellő pillanatban utánanyúljon?"

"– (..) mi volt az álmod, amikor kiléptél a nagybetűs életbe.
– (..) túlélni a napokat és felszínen maradni egy olyan világban, ahol túl korán kellett felnőtté válnom (..)"

🌟 
 
 
Fülszöveg:

Szerep. Álca. Ármány. Szenvedély.
Cheryl életében az első helyen a családja áll, értük bármire képes lenne. Ám egy sorsdöntő találkozással az élete elképesztő fordulatot vesz.
Hihet a megérzéseiben? Bízhat egy férfiben, aki felszínre hozza a múlt árnyait?
A nagyapjától kapott aranyszíves medál meg tudja őt védeni vagy éppen ellenkezőleg, csak egyre jobban sodorja a titkok örvényébe?
Brian, egy véletlennek köszönhetően újra megpillantja azt a lányt, aki pár évvel ezelőtt megbabonázta őt. Felfedje magát előtte, vagy hallgasson róla?
A múlt azonnal feléled és a sok véletlen összeér, amikor Brian megdöbbentő kéréssel áll elő: Cheryl egy hétvégére lépjen a felesége szerepébe.
A lány csapdába kerül: a pénzt válassza, vagy maradjon hű az elveihez?
Egy jótékonysági aukció, ahol senki sem az, akinek mondja magát.
Egy hétvége, ami után nemcsak az aranyszíves medál sorsa pecsételődik meg.

(NewLine, 2022)