2021. január 13.

Interjú Mimi Taylor írónővel, avagy pillantsuk be a NewLine kiadóba és webshopba

Mimi Taylor-t nemcsak írónőként, de kiadó és webshop tulajdonosként is ismerhetjük. Számos kérdésem felmerült felé mindezzel kapcsolatban, amit szeretnék megosztani veletek interjú formájában az alábbiakban.

Előzmény:

Az írónőnek az eddigi összes megjelent kötetét olvastam, mindet nagyon szerettem - ám a legnagyobb kedvencem a legújabb könyve lett, melyből egy részletet szeretnék veletek megosztani:

"Az utolsó kívánság című kötet sokkal többről szól, mint azt gondoltam volna. Rengeteg emberi érzelmet és állapotot dolgoz fel. A reménykedést, az elvesztést, a gyászt, a félelmet, a magányt és nem utolsó sorban a szeretetet is. (..) Szétszaggatott, apró cafatokra cincált.. Sírtam, nevettem és imádtam!"


🌼 Kérdéseim az írónő felé 🌼

1. Milyen indíttatásból döntöttél úgy, hogy saját kiadót szeretnél alapítani? Mennyi nehézségbe ütköztél a célod eléréséig? Milyen mérföldköveket tűztél ki magad elé a kiadót és a webshopot tekintve? Véleményed szerint úgy teljesítenek, ahogy azt elgondoltad kezdetben? 

Ez nálam egy hosszabb folyamat volt, de végül azért döntöttem a saját kiadó alapítás mellett, mert nem találtam meg a számomra megfelelőt. Nem voltak nagy terveim, sosem gondolkozom túlságosan előre. Rengeteg nehézségbe ütköztem, az indulás során, hiszen minden teljesen új volt számomra. Nem tudtam, hogyan fogjak hozzá, végül néhány véleményt, jótanácsot meghallgatva, elindultam a magam feje után. 😊 

2. Mi az, amiben mind kiadói, mind webshop szinten erősek vagytok? S mi az, amiben még fejlődnötök kell, tehát javításra szorul? 

Ez egy érdekes kérdés! Szerintem még nagyon gyerekcipőben járunk, és minden területen fejlődnünk kell, de azt hiszem, ha tíz év múlva újra megkérdeznél, ugyanezt mondanám. Nem létezik olyan, hogy tökéletes. A fejlődésre folyamatosan szükség van, főleg, ha lépést akarunk tartani másokkal. 

3. Jelenleg hány író van a kiadó szárnyai alatt? Várható újabb növekedés, vagy inkább a jelenlegiek újabb könyveinek kiadására, javítására koncentráltok? 

Jelenleg 40 íróval dolgozunk együtt, de időközben folyamatosan változik a létszám, ami nagy örömömre szolgál. Csodálatos dolog újabb és újabb remek magyar írókra bukkanni és nagy megtiszteltetés, ha minket választanak könyvük megjelentetéséhez. 




4. Mi alapján dől el, hogy egy adott kézirat kiadásra kerülhet-e nálatok? Milyen zsánerben adtatok már ki köteteket a kiadóban? 

Nincs zsánermegkötés, a lényeg, hogy a kézirat legyen elég érett a kiadásra, ahhoz, hogy ezt el tudjuk dönteni, szerkesztő véleményét vesszük figyelembe. 

5. Nem ütközik a mindennapokban a kiadó vezetés, webshopozás és az írói munkásságod? Hogyan tudsz mindenre időt szánni? 

Mondhatnám azt, hogy szervezés kérdése, de akkor hazudnék. 😊 Hol az egyik, hol a másik szorul a háttérbe. Hát, ebben is még fejlődni kell! 😊 

6. Milyen érzés volt a Féktelen szerelem kiadása után egy újabb alkotásba belekezdeni? 

Már nagyon hiányzott az alkotás. Mivel viszonylag sok idő telt el a Féktelen szerelem megjelenése óta, nem okozott különösebben gondot elszakadni tőle és új sztoriba kezdeni. Minden pillanatát élveztem az írásnak. 

7. Mennyire tudtatok Abby Winterrel együttműködni Az utolsó kívánság megírásakor? Milyen érzésekkel, gondolatokkal indítottátok útjára ezt a történetet? 

Szerintem az együttműködés maximális volt. Nagyon jól kiegészítettük egymást. Ha egyikünk megakadt a másik folytatta. Folyamatosan jöttek az ötletek, amik vagy beépítésre kerültek a sztoriba, vagy nem, de mindig mindent feljegyeztünk magunknak. Az alapötletet Abby választotta ki, mert háromféle történettel is előálltam 😊 és szerintem már az első mondatoknál beleszerettünk mindketten ebbe a történetbe. Örülök, hogy erre esett a választás. 

8. Mi a legemlékezetesebb rész a regényből, s mi az, amit a legnehezebb volt megírni? Érzelmileg megterhelt benneteket? 

Nem tudnék egyetlen részt kiemelni, mert számomra teljes egészében emlékezetes. Óriási kihívás volt, több szempontból is. Először is ez volt az első alkalom, hogy nem egyedül dolgoztam egy történeten, és ez egy kicsit azért más, mint amikor az ember teljes mértékben önmagára van utalva. Sokat tanultam ezalatt a négy hónap alatt, amíg megszületett a történet, és ezért örökké hálás leszek Abby-nek. Másodszor pontosan amiatt, amit kérdeztél is, mert érzelmileg kifacsart. Vannak a történetben gondolatok, amiket én magam éltem át, amik az akkori saját érzelmeim, és ezt különösen nehéz volt megírni. De ezeket a fájdalmas részeket igyekeztünk egy kis humorral oldani. 

9. Hogyan fogadta az olvasói közönséged az újabb könyvet? 

Voltak, akiket meglepett, de mivel a legtöbb olvasóm szereti Abby könyveit is (vagy épp fordítva 😊 ), örültek a közös történetnek, és úgy tudom, hogy már sokan várták a megjelenést. 

10. Milyen regényt fogsz írni/írsz jelenleg? Van már új ötleted? Elárulsz róla valamit esetleg? 

Mindig vannak újabb és újabb ötleteim. Két félkész kéziratom van, egy romantikus/erotikus történet, és belekezdtem egy fantasy megírásába is. Nem tudom, hogy utóbbiból mi sül ki, mert eddig ismeretlen terepre tévedtem, de szeretem a kihívásokat! És persze ezeken kívül is vannak ötleteim. Már csak időre lenne szükségem a megvalósításukhoz. 😊



+1 Melyek a kedvenc idézeteid a megjelent regényeidből?

"Vagy összeroppanunk a keresztünk súlya alatt, vagy kitartóan cipeljük tovább." (Fekete Bárány)

"Mindig azt hittem, hogy az én szüleim halhatatlanok, hogy boldogan élnek, míg világ a világ. Persze az ember tisztában van vele, hogy ez nem így van, de hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla." (Fekete Bárány)

Köszönöm az írónőnek a közreműködést! 💛
❤
1