2021. január 9.

Kate Hewitt: Isten veled, gyermekem!

Alapvetően a könyv már korábban is felkeltette az érdeklődésem, ám csupán akkor éreztem valódi késztetést az elolvasására, mikor többektől is pozitív véleményt hallottam róla.


Első benyomás, külcsín:

A fülszöveg elolvasása után úgy éreztem, hogy valóban egy komoly és kemény témát dolgoz fel – az örökbefogadást mindkét fél részéről.
A borító nekem tetszik, kellően figyelemfelkeltő és harmonizál a címmel, valamint magával a történet alapjával is. Azt pedig egyenesen imádom, hogy keményborítós!

"Még senki sem volt az én helyemben, nem tudja, milyen érzés az én kopott, elnyűtt cipőmben járni. Senki sem tudja, mennyire sarokba szorítva érzem magam, csapdában, ahonnan valahogy ki kell jutni."

Történet:

Heather egy háromgyerekes édesanya, aki férjével szerényebb körülmények között él. Kezdetben jobb módban éltek, azonban az Kev balesetet szenvedett, emiatt pedig egyenlőre munkaképtelen. Amikor a nő megtudja, hogy kisbabát vár, akkor nagyon megijed és fogalma sincs arról, hogy mit kellene tennie.
Grace-nek mindene megvan, amit csak szeretne – egy fantasztikus lakás, egy jól fizető állás és az édesapja, aki mindig mindenben mellette áll. A nő világa azonban széthullik, mikor bekövetkezik egy szörnyűség: elveszti az édesapját. Képtelen elfogadni a dolgokat, főként azt, hogy egyedül maradt – elsősorban emiatt dönt az örökbefogadás mellett.

Heather egyáltalán nem tudja megbeszélni a férjével az éppen fennálló állapotot, ezért saját maga dönt és egyszerűen közli a férfivel: örökbeadja. Arra gondolni sem mer, hogy a lányainak és a környezetének, hogyan fogja elmondani mindezt, azonban azt biztosan tudja, hogy jól döntött, hiába borzasztóan nehéz számára.
Grace és Heather kezdetben távolságtartóan viselkednek egymással, majd fokozatosan közelebb kerülnek egymáshoz az idő elteltével. Mindez pedig utálattá és haraggá csap át a gyermek megszületésekor.
Heather családja mindig is egy fiúgyermekről álmodozott, s amikor kiderül, hogy a szíve alatt hordott gyermek az, akkor még nehezebben éli át az egészet. Végül továbbra is kiáll a döntése mellett, de feltételhez köti – havonta egy szombat délután az övé. Grace bízik abban, hogy ez csak a kezdeti évekre vonatkozik, ám nemsokkal később rájön arra, hogy a nő teljesen komolyan gondolja és elhiszi, hogy ez jár neki. Végül belefárad és közli Heatherrel, hogy ez így nem mehet tovább, mert ez a fiának és neki is rossz.
Heather fokozatosan szembesül azzal, hogy a fiához való ragaszkodás teljesen elcsavarta a fejét, eltávolodott a lányaitól és a férjétől is. Szinte már semmit sem tud róluk annyira nem törődött velük – ez pedig a napok és hetek elteltével egyre inkább nyilvánvalóvá válik.

"Olyan egyedül érzem magam. Szinte felzabál, mintha valami láthatatlan szörny támadása lenne. Legszívesebben a bőrömet karmolnám, bármint megtennék, akármit, hogy enyhítsem ezt a pillanatot. Hogy megváltoztassam."

Kezd helyreállni a két család élete, a dolgok a helyes útra terelődnek, de amire mindez megtörténik, addigra újabb csapás éri őket.

Gracenél egy elég komoly betegséget fedeznek fel, ami teljes mértékben megváltoztatja a szálakat, s ezzel a jövőt is.

Szereplők:

Heather: Alapvetően teljes mértékben át tudtam érezni, hogy milyen nehéz lehetett neki kilábalnia ebből a helyzetből. Szimpatikus volt egészen addig, míg nem volt túlzottan érezhető a rátapadása a fiára, akit ugyebár örökbeadott. Az pedig, hogy nem vette észre közben, hogy a családjában mennyi probléma van, egyszerűen hihetetlen számomra.

Grace: Kezdetektől fogva pozitív érzéseket tápláltam az irányába, s őszintén mondom, hogy ez az utolsó percekig megmaradt. Nála éreztem azt, hogy képtelenség, ami vele történik – megszerzi, amit igazán szeretett volna, majd elveszít mindent. Ő volt a kedvenc karakterem!

Kev: Nem szerettem sem a kötet elején, sem a végén. Egyáltalán nem tudtam elfogadni a viselkedését, mikor a felesége mellett kellett volna állnia. Talán a végén csak azért enyhült egy fokkal az unszimpátiám vele szemben, mert megnyílt végre és felfedte az érzéseit.

Kisfiú: Nehéz körülmények között született, ráadásul kezdetektől fogva el kellett viselnie, hogy egy másik „anya” is az élete része akar lenni. Néha annyira szerettem volna a fejébe látni és tudni, hogy egyes helyzetekben mit gondol. Összességében szerettem, annyira sajnáltam és annyira megöleltem volna!

"Az anyaság mintha folyamatos kötélhúzás lenne bűntudat és szeretet, félelem és boldogság között."

Véleményem:

Az Isten veled, gyermekem! című alkotás az örökbeadó édesanya és az örökbefogadó édesanya szemszögéből mutatja be egy örökbefogadás menetét, a nehézségeket és a kegyetlen érzelmi oldalt. Teljes mértékben meg tudtam élni a műben történteket. Sokszor éreztem azt, hogy nekem ez túl sok, ennek ellenére a könnyeimet törölgetve folytattam tovább az olvasást.

Ha pár szóval kellene jellemeznem: Megható, szívszorító történet tele fordulatokkal!

Az írónő gyönyörűen megírta ezt a művet. Sőt, rám tényleg nagy hatással volt és élveztem az olvasást. S ha mindez nem lenne elég, mindkettő édesanyával együtt tudtam érezni, a fájdalmukkal és a boldogságukkal egyaránt.

Ajánlom azoknak az olvasóknak, akik szeretik az érzelmes történeteket, valamint szívesen belecsöppennének egy olyan történetbe, ahol az örökbefogadás a fő téma!



Fülszöveg:

Tudod, ​hogy nem tarthatod meg ezt a gyereket. De képes vagy rábízni valaki másra?
Mikor Heather megtudja, hogy teherbe esett, bár nem tervezte, rögtön világosan látja, hogy nem tarthatja meg ezt a babát. Már így is épp csak elevickél. De hogy tudná megállni, hogy ne szeresse ezt a gyermeket, aki ott növekszik a hasában? Úgy gondolja, Grace személyében megtalálta a tökéletes örökbe fogadó szülőt: magabiztos, jómódú, megvan mindene, ami Heathernek nincs. De mikor eljön a szívszorító pillanat, vajon Heather tényleg képes lesz rá, hogy odaadja a gyerekét? Képes meghozni a helyes döntést a kisbaba érdekében?
A két nő életét örökre összeköti, hogy ugyanazt a gyereket szeretik. És mikor már lassan megtanulnák, hogyan éljék furcsán összekapcsolódott életüket, megsemmisítő híreket kapnak, és törékeny világuk a feje tetejére fordul.
Mindketten fájdalmas döntésekre kényszerülnek, amitől az olvasó is kénytelen feltenni a kérdést: mit jelent anyának, szülőnek lenni.
A USA Today bestsellerszerzőjének legújabb, szívszorító, izgalmas és érzelmes drámája felmelegíti a szívedet, könnyeket csal a szemedbe, és örökké veled marad.

(Álomgyár, 2019)