2023. augusztus 14.

Diana Hunt: Őrület határán (Őrületben 2.)


Diana Hunt Őrületben sorozatának első része, az Őrületbe kergetsz egy szédítő, izgalmakkal és emóciókkal teli pszichothriller, mely bárhogy is próbálkozol, abszolút a bűvkörébe von és a végszónál sem ereszt el. Közel két évvel ezelőtt olvastam az említett regényt, ennek ellenére a mai napig emlékszem azokra az érzésekre és gondolatokra, amit akkor kiváltott belőlem. Hatalmas izgatottság uralkodott el rajtam, amikor tudomást szereztem az Őrület határán megjelenéséről. Rendkívül kíváncsi voltam, hogy mit rejtenek az oldalak!

Történet:

Dr. Nathalie Lawson az őt ért megaláztatást és átverést követően, mindent megtesz azért, hogy visszaszerezze az élete felett a kontrollt és megtalálja a saját útját. Gyakran látogatja meg a legjobb barátnőjének, Camnek a családját, ahogy a pszichológusánál, Andreánál is megfordul a szükséges időben. Sőt, összehozza a véletlen egy jóképű, intelligens férfival is. Jake minden szempontból tökéletes a számára, talán már túlságosan is, de sokkal jobban leköti az, hogy mennyire jól érzi magát a társaságában - főként, hogy akkor sem gondol a múltra, ami folyamatosan kísérti.

Főhősnőnk élete lassan elérkezik a békesség és nyugalom szigetére, vagy legalábbis igyekszik elhitetni magával, hogy nincs oka a félelemre és ideje elengedni mindazt, ami történt.
Hogyan reagál, ha nem csak képzeli és valóban megjelenik a múlt egyik árnya?
S mi történik akkor, ha olyan tények látnak napvilágot, amit a legsötétebb álmaiba sem gondolt volna?
Képes józan ésszel felfogni, hogy az élete megmentéséért át kell hágnia a saját szabályait?
Elég erős ahhoz, hogy tébolyultság nélkül megeméssze a történteket?
Egyáltalán, hol a határ a valóság és az álom között?
Meg tudja tartani az egyensúlyt, vagy idejekorán a mélybe zuhan?

Véleményem:

Az Őrület határán két szemszögből meséli el a történetet - néhol a múltba visszanyúlva - ezáltal az olvasó is megtapasztalja az elme valódi játékát. A kérdés csak az, hogy engeded berántani magad, vagy küzdesz ellene?

Diana elképesztő alapossággal, hihetetlen csavarokkal teletűzdelve, a lelket nem kímélve alkotta meg az Őrületben sorozat második részét. Olvastam a fülszöveget és a véleményeket, de akkor sem gondoltam volna, hogy ennyire brutálisan ütős regény bontakozik ki a kezeim között! Megdöbbentő felismeréssel vettem tudomásul azt a fejlődést, azt az érdekfeszítő információhalmazt, amit az oldalakba mélyedve tapasztaltam.

Rettentő intenzív élményt kaptam, teljesen belefelejtkeztem a történetbe. Amikor azt hittem, hogy tudom mi történik, rá kellett jönnöm, hogy ez egyáltalán nem igaz. Az olvasás során úgy éreztem, hogy elvesztem a lapok között. Egy szörnyű verembe kerültem, ahonnan főszereplőnk oldalán kiútért esedeztem, de nem kaptam választ. Ez az a mű, ahol elhiheted, hogy mindenre fel vagy készülve, aztán jön az írónő, észrevétlenül belecsempész egy apró fordulatot és a saját világod is a feje tetejére áll. Összezavar, eksztázisba hoz, szó nélkül átejt!

Sok esetben felmerül bennem az érzés, és nagyon klisésnek hangzik. Azonban megvan a kedvenc Diana Hunt regényem! Maximálisan élveztem minden pillanatot, amit a kötet közelében töltöttem. Fel sem merült bennem, hogy a Jack árnyékában után egy még észbontóbb, színvonalasabb regényt kapunk, pedig pontosan ez történt. Egyszerűen elfogytak a szavak! Csak ajánlani tudom a zsáner szerelmeseinek!

Kedvenc idézeteim:

"Tudod, mi a baj? El akarsz merülni a sötétségben. Érezni akarod, milyen nyakig mocskosnak lenni, de közbe a kisujjad se mered besározni."

"Gúnyosan megölel, olyan erősen szorít, hogy abba beleroppansz. A vonzódás képes elpusztítani. Megszállott érzéseket lehet táplálni annak a személynek az irányába, aki számunkra elérhetetlen."

"Sokszor a szavakba szeretünk bele a tettek helyett. Egy éhező szív nem veszi észre, hogy hazugsággal etetik."

"Elveszünk egymásban. Magába szippant ez a bűnös érzés. Nem számít semmi, csak Ő…"

"Nem akarom, hogy abba a pokolba kerülj, amiben én vagyok. Mert ez a verem tönkretesz. Elevenen felemészt, és még a csontjai is porrá zúzza. Bármennyire is akarom, ide nem ránthatlak magammal."

A kötet fülszövege itt érhető el: moly.hu 💚