2021. március 7.

A-tól Z-ig könyves Book Tag


Már hosszú ideje szerettem volna kitölteni ezt a Book Tag-et. Azt hiszem a legelső ide tartozó posztomként tökéletes választás volt!

1. Író, akitől a legtöbbet olvastad

Azt hiszem, hogy több olyan író/írónő van, akinek a megjelent kötetei közül az összeset - vagy majdnem mindet - olvastam. Mégis a legelső, aki eszembe jutott erről a pontról az nem más, mint Anne L. Green. Mindegyik regényét olvastam - sőt A remény hajnalának az első kiadását is -, kivéve a nemrég megjelent Biztos menedék sorozat második részét, a Törött szárnyakkal című művet. Bár ami késik nem múlik, a későbbiekben mindenképp szeretném ezt a hiányosságot is pótolni. 

2. Legjobb folytatás valaha:

Alapvetően sokat gondolkodtam ezen a köteten, mégis egy nemsokkal régebbi olvasásomat kell mondanom: R. Kelényi Angelika - Rejtélyes Rio című kötete. Nagyon meglepett az írónő, mert számomra a sorozat első része egy kellemes, könnyed élmény volt, majd a következő kötetek picit kevesebb szórakoztatást okoztak számomra, végül a Caroline Wood-sorozat negyedik része kellemes csalódás volt. Sőt talán számomra ez a legkedvencebb kötet Caroline történetei közül.


3. Mit olvasol jelenleg?

Jelenleg két kötetet olvasok: Anne L. Greentől A sötétség fogságában-t és E. K. Blairtől a Hush-t. ALG könyve picit megakasztott, de a napokban mindenképp szeretném befejezni, valamint a Fekete Lótusz sorozat harmadik kötetét is.

4. Milyen italt választasz olvasáshoz?

Hú, nincs különösebb ital, amit olvasás közben fogyasztok. Viszont most a narancslére kattantam rá nagyon, így azt választom.

5. E-könyv vagy papír alapú könyv?

Alapvetően mindkét formának megvan a maga előnye és hátránya, én mégis a nyomtatott könyveket preferálom jobban. Számomra fontosabb az, hogy egy kötetet meg tudjak fogni, forgatni tudjam és akárhányszor a könyvespolcomra pillantok, mindig ott legyen. Ennek ellenére ritkán ugyan, de szoktam e-könyveket is olvasni.

6. Egy karakter, akivel randiztál volna:

Számomra rögtön az egyik régi legkedvencebb karakterem ugrik be: Cortez. Ugyan anno kicsit kétkedve vettem kezembe Leiner Laura Szent Johanna Gimi sorozatát, mégis Antai-Kelemen Ádám volt az első olyan szereplő, aki pillanatok alatt megdobogtatta a szívem.

7. Rejtett gyöngyszem:

Ide mindenképpen egy tavaly decemberben megjelent regényt mondanék: Abby Winter & Mimi Taylor közös kötete, Az utolsó kívánság. Mielőtt belekezdtem a műbe, izgultam picit.. de annyira nem kellett volna. Fantasztikus alkotást tárt elénk a két írónő, melyben nehéz helyzetből láthatjuk a kiutat és a reményt.. Engem nagyon felkavart és elgondolkodtatott, rengeteg érzelem cikázott bennem az olvasás folyamán, de pont ezért tudom ajánlani mindenkinek! 


8. Egy fontos pillanat a könyves életedben:

Azt hiszem, hogy ide az Anarchia könyvblog megszűnését és a Bookish Moments Blog megalakulását mondhatom. Számomra az az időszak egy ajtó bezártát, s egy másik ajtó kinyitását jelentette. 

9. Most fejezted be:

Hidasi Judittól a 99 gondolat a szeretetről című kötetét fejeztem be legutóbb, melynek az értékelésével nemsokára érkezem. Valamint R. S. Greynek a Nem is olyan rendes srác című regényét, melyről pár nappal ezelőtt hoztam az ajánlómat.

10. Leghosszabb könyv, amit olvastál:

Bevallom, hogy én nagyon nem szeretem a hosszú könyveket. Inkább legyen 300-350 oldalas egy regény, s legyen több része, mintsem 500-600 oldalasak legyenek - a nagyobb oldalszámokat meg sem említem. Azt hiszem, hogy az egyik leghosszabb olvasmányom Jodi Picoultnak a Tizenkilenc perc című kötete volt.


11. Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál:

Ez szintúgy a Rejtélyes Rio volt R. Kelényi Angelikától. Annyira érdekelt a történet vége, hogy nem akartam letenni, pedig tudtam, hogy ezzel keserű másnapot okozok magamnak.. ennek ellenére végig olvastam.

12. Legutolsó könyvvásárlásod:

Legutóbb január elején érkezett meg a csomagom, amibe az alábbi kötetek voltak:
- Rácz-Stefán Tibor: Éld át a pillanatot!
- Péterfy-Novák Éva: Egyasszony

13. Legrosszabb könyves szokásod:

Szerintem nem igazán van ilyen.. :)

14. Új megjelenés, amit a legjobban vársz:

Több kötet megjelenését is nagyon várom. Az egyik ilyen Abby Winternek a Treasure sorozat következő része - mert az előző kötetet nagyon szerettem.

15. Egy könyv, amiért menthetetlenül ~Fangirl~/fanboy módra rajongsz:

Hú, na ez egy fogós kérdés számomra. Talán Lisa de Jongtól az Amikor esik.. Néhány részt szinte kívülről tudok, ráadásul legelső alkalommal azonnal kétszer el is olvastam - azóta meg legalább évente kétszer. Imádom ezt a regényt!


16. Könyv, amit megbántál, hogy olvastad:

Jenny Colgan: Karácsony a Piciny Csodák Pékségében
A történet fülszövege nagyon tetszett, ahogy a borító is. Viszont a könyv elolvasása hatalmas kínszenvedés volt számomra, rég éreztem ekkora taszítást bármilyen kötettel kapcsolatban is.

17. Kedvelt hely olvasáshoz:

Nincs konkrét hely. Szívesen olvasok a meleg ágyikómban, a kényelmes kanapémon vagy bárhol máshol. 

18. Egy könyv, amit többször elolvastál:

Több olyan kötet is van. amit legalább kétszer elolvastam - ha nem háromszor. Ilyen például E. K. Blairtől a Bang, Ludányi Bettinától a Mennem kell, Baráth Viktóriától az Egy év Rómában.