2022. május 27.

Sáfrán Judit: Az írisz emlékei (Örökölt királyság 1.) - előolvasás


Valójában sohasem voltam jártas a fantasy regények világában, mivel ritkán éreztem késztetést arra, hogy ebben a zsánerben olvassak. Sőt, emlékeim szerint önszántamból nem is igazán vettem még rá magam, ezidáig - általában mindig ajánlásra kezdtem bele egy-egy kötetbe, vagy csak az olvasás során derült ki, hogy ilyesfajta szál is helyt kapott benne. Emiatt nem titok, hogy bizalmatlanul és óvatosan döntök a téma mellett, ám ezúttal határozottan és szinte túlgondolás nélkül éreztem azt, hogy Sáfrán Judit művét hatalmas hiba lenne kihagyni. Mindez pedig már az első oldalak elolvasása után visszavonhatatlanul bebizonyosodott.

Külcsín:

A borító erős, tekintélyt parancsoló fehér színe letisztultságot sugall az olvasó felé. Ellenben az előlapon szereplő hercegnő alak, melyben egy sajátos világ kerül megformálásra, sokkal inkább figyelemfelkeltő hatással van a nézelődő szempárra. A fülszöveg nem tartalmaz túl sok információt, ámbár kellő izgalmat áraszt és olyan kérdéseket vet fel, melyek a kíváncsiságot csak még inkább fokozzák.
Egybevetve, Az írisz emlékei című kötet gyönyörű külsőt kapott, amely tökéletesen passzol a műben rejlő különleges univerzumhoz!

Történet:

Cylia nincs tudatában múltjának, folyamatos rémálmok gyötrik - minden alkalommal ugyanaz történik: valaki magával akarja vinni, de ő ellenkezik, míg végül egy kékben pompázó alak megmenti őt. A lány nem tud fellélegezni, folyamatosan az elfeledett emlékein kattog - úgy érzi, hogy hiányzik az egyik része, s emiatt képtelen túllépni a történteken.

A legjobb barátnője, s egyben pszichológusa, Sophie, aki mellett mer őszinte lenni és megosztani vele mindent - a furcsa álmait is. Ám amikor a képzeletében történtek kezdenek valóságosak lenni - rátámadnak az utcán, személyesen is találkozik a kék hajú hőssel -, akkor teljesen összezavarodik.

Cylia ledöbben az igazság egy részének megismerésekor: egy párhuzamos bolygón, ő a Kegyelem Földjének következő királynője. Ennek a ténynek a megismerésekor ismeri meg barátnője társát, Héront, illetve a hősét is, Keint.
A lánynak döntenie kell: hátrahagyva szüleit megismeri múltját, vagy végleg felhagy az emlékei felkutatásával.

Dália egy gyönyörű és különleges város, ahol a királyi család egy csodálatos palotában él. Rettentően hasonlít a valódi Földre, de számos dologban mégis különbözik tőle. A királyi család tagjait a Kapcsolat jellemzi, ez azt jelenti, hogy egy Szent és egy Végzet egymáshoz tartozik, s ők nem tudnak egymás nélkül élni.

Cylia a visszatérte után mire számíthat? Milyen kalandokba bonyolódik a Kegyelem Földjén? Hogyan kerül az Égi városba, és mi a célja? Milyen titkok húzódnak a háttérben, amelyek mindent a feje tetejére állítva, hirtelen felszínre törnek?

Véleményem:

Sáfrán Judit regénye kellemes csalódás volt számomra, minden egyes oldalt lelkesen olvastam és kezemet tördelve vártam a végkifejletet. Reménykedtem abban, hogy nem függővéges lesz, de az volt és ezzel az írónő teljes mértékben előhívta belőlem a folytatás utáni sóvárgó izgalmat.

Az oldalszámtól már az első pillanatban megijedtem, de felesleges volt, mert annyira gyorsan peregtek az oldalak a kezemben, hogy szinte észrevétlenül értem a feléhez, majd a végéhez. S ledöbbenve tudatosítottam magamban, hogy ez a rész bizony véget ért

Elég silány a zsánerben való olvasási élményem, mégis biztos vagyok abban, hogy az írónő kötete egy valódi kincs, melyet a fantasy rajongóknak kötelező elolvasni! Engem teljes mértékben magával ragadt és szinte a szereplőkkel együtt csöppentem minden egyes kalandba! Elképesztő módon lefoglalta a gondolataim, még többet akartam belőle és mire a leginkább otthon éreztem magam, elfogytak az oldalak!

Sáfrán Judit első regénye, az Örökölt királyság kezdő kötete, Az írisz emlékei egy páratlan utazásra hívott és a rabjává váltam! Nagyon imádtam, s pont ezért ajánlom tiszta szívből mindenkinek!

Kedvenc idézetek:

"Ez az alak olyan volt, akár az ördög. Szépséget és boldogságot kínált, azonban egyedül a pusztításra volt képes."

"(..) nem az számít, hogy fizikailag milyen adottságokkal rendelkezel. A lényeg az út, amit választottál, és te a továbbhaladást választottad. Te mindig képes vagy előre nézni, és a céljaidért a végsőkig elmenni. (..) erősebb vagy, mint azt hiszed."

"Csak, hogy tudd: bármi történjen, meg foglak védeni. Felőlem leszakadhat az ég, elönthet az árvíz, vagy akár kitörhetnek a tűzhányók, de én akkor is itt leszek, hogy megvédjelek. A végzeted vagyok, a lelked másik fele, ezért nem hagyhatom, hogy bajod essen. (..) te vagy az életem, ezért hajlandó lennék érted bármit feláldozni."


További információk:
- Olvasásom: 2022.05.15.-05.23.
- Kiadó: NewLine 
- Oldalak száma: 622 oldal

Fülszöveg:

Egy ​lány, aki mindent elfelejtett.
Egy férfi, aki sötét titkot őriz.
Két lélek, mely örökre összeköttetett.

A tizenhat éves Cylia öt évvel ezelőtt elveszítette minden emlékét, s azóta sem sikerült azokat visszanyernie. Az éjszakánként rátörő rémálmok miatt pszichológushoz jár és az ő segítségével igyekszik helyretenni zavaros világát, ám ezt a szülei nem nézik jó szemmel.
Amikor egy rémisztő támadás alkalmával a valóságban is szemben találja magát álombeli megmentőjével, Keinnal, ráébred, hogy képzelgéseinek köze lehet a múltjához, és senki sem az, mint akinek mutatja magát.
A válaszok után kutató lány szembesül az igazsággal, miszerint egy hátrahagyott uralkodói ház leszármazottja, akit ellenségei, a hitetlenek üldöznek. Döntésre kényszerül; választhatja szülei bujdosó életét, vagy visszatérhet szülőhazájába, hogy megismerje a múltját, és vele együtt felvállalja a trónörökös szerepét.
Vajon képes beteljesíteni a sorsát egy párhuzamos világban, ahol mindent áthat az istenek ereje?
El tudja fogadni, hogy az életével mostantól nem csak ő rendelkezik?

Az Örökölt királyság lendületes, lebilincselő első kötete egy nem mindennapi világba kalauzol el, ahol az emberi életek szétszakíthatatlanul összekapcsolódnak. Bele mersz vágni az utazásba?