2022. április 10.

K. M. Holmes: Dario (Veszteség 1.) - előolvasás


Legelső regényemet az írónőtől tavaly nyáron olvastam el, akkoriban ellentétes érzésekkel kezdtem neki a történetnek, ám az első pár oldalon szembesültem azzal, hogy ez felesleges volt, mivel kétségtelenül szédítő élményben részesített. A Neked megadom magam tele van érzelemmel, fordulattal, sőt valójában egy ketrecbe zárva érzed magad, ahonnan csak a végszónál szabadulhatsz!
Rendkívül nagy megtiszteltetés számomra, hogy az elsők között olvashatom a művet! Izgatottan vártam, attól fogva hogy elsőként megpillantottam. Bátran merem mondani, hogy számomra az írónő eddigi legjobb regénye lett!

A Dario című mű külcsíne az írónő előző kötetéhez képest roppant visszafogott, legalábbis a színvilágát tekintve. A borító szürke színe és a világoskék betűk egyvelege eszméletlenül ütős ötvözetet alkot, s ezzel az összképpel még jobban megragadja az emberek figyelmét. Ráadásul a fülszöveg pont annyi információt tartalmaz, amennyi kellően felpezsdíti az olvasó izgalmát. Egyszerűen szenzációs!

Történet:

Dario gyermekkora nem egy leányálom volt, számos traumatikus élmény érte. Az évek alatt bosszúszomjas, kegyetlen és lelketlen férfivé cseperedik, aki nem tűri meg az érzelmeket, csupán a józan eszére hagyatkozik bármiről is legyen szó.

Aztán megjelenik egy nő, aki bajba kerül. A férfi megszegi szabályait, s végül megmenti Hazelt. Dario döntést hoz és háttérbe szorul az, aminek mindig az elsődlegesnek kellene lennie.

Képes Dario megvédi Hazelt mindentől? Vajon a szerelem elég erős ahhoz, hogy megakadályozza a múlt árnyainak előbújását?

Véleményem:

K. M. Holmes ebben a regényben váltott időben mutatja be Dario múltját és jelenét, emellett megismerhetjük Miami és Kuba szépségét, s az itt zajló borús eseményeket is. Az írónő lenyűgözően forgatja a szálakat, folyamatában ismerteti meg velünk a főszereplő mivolta mögötti emóciókat, cselekményeket. Nem zavarja össze az olvasót a váltott időszakokkal, ellenben minden részt a legmagasabb izgalmi szinten fejez be, ezzel is megtartva az érdekeltséget.

A Dario című mű letaglóz, összeszorítja a szíved és megsemmisíti a gondolataid. Érzelmi keringőre hív, melyben egyszerre foszt meg mindentől. Felőröl, ugyanakkor meggyógyít. Feldühít, ugyanakkor kiengesztel.
Már az első oldalon ámulatba ejt, s a varázsa még az utolsó oldalakon is elkísér!

Dario karaktere masszív, ugyanakkor sejtelmes. A személye köré épült titkok fokozatosan leolvadnak, ahogy a múltjának darabjai megelevenednek az olvasó szeme előtt.
Hazel személyisége annyira passzolt a történethez. Tökéletesen egészítette ki Dario hiányzó tulajdonságait és hozta felszínre mindazt, amit eltemetett magában.
Annalouisa karakterét egyszerűen imádtam!

Mindent egybevetve az írónő piszkosul mélyen dolgozta ki a szereplők személyiségét, harmonikusan állította párba őket és észrevétlenül lopta be őket az olvasó szívébe!

K. M. Holmes legújabb kötete a Neked megadom magam című történet világába repít vissza, pontosabban annak előzményébe. Ám a Dario sokkal magasabb színvonalat képvisel, akár külföldi viszonylatban is vitathatatlanul megállná a helyét. Egyszerűen zseniális a történetvezetés, a cselekmény- és érzelem áradat pedig nagyszerűen illeszkedik mindehhez!

Ajánlom a könyvet mindenkinek, aki szereti a maffia világát és nem riad meg attól, ha mindez találkozik a romantikával, kiegészítve némi lélektani elemmel!
Mert Missholmes új regénye lebilincsel és a bűvöletébe von!

Kedvenc idézetek:

"Van, hogy egy ember évekig érik, formálódik, mire bekövetkezik számára az a változás, amit remélt. Az én életemben a változás egy pillanat alatt történt, és egyáltalán nem vágytam rá. Mindössze egy villanás, ami eldöntötte a sorsomat. Akkor lett a szívem koromfekete."

"Repedezni kezdett a biztos menedékem fala, melyet a szívem köré húztam."

"Az élet kemény. Minden azon múlik, hogy reagálunk rá. Vagy megtanulsz idomulni hozzá, vagy megtörsz."

"Mindenki fél valamitől. Én pedig mindig kiderítem, mi az, ezért rettegve várják a közeledtem. Csakhogy az életben arra is rájöttem, hogy aki fél, az pont annyira veszélyes, mint az, aki gyűlöl. De megtanultam mást is. A félelem csupán csak egy reakció, a bátorság viszont már döntés kérdése."

"Elfogad olyan embernek, amilyen vagyok. Az összes hibámmal, a zárkózottságommal, a múltammal együtt. Nincsenek kimondva bizonyos szavak, mégis tudja, mit rejtegetek. Féltem őt magamtól, de félek én is, mert olyan hatalmat adtam neki, amivel könnyen megsebezhet. Mégis vállalom. Mert mindig eljön az életben az a pont, amikor fel kell hagyni az óvatoskodással. Mi ez, ha nem bátorság? És ki ő, ha nem a legnehezebb próbatételem?"


További információk:
- Olvasásom: 2022. április 1. - 2022. április 4.
- Kiadó: Álomgyár
- Oldalak száma: 368 oldal



Fülszöveg:

Uralkodni ​csak úgy lehet, ha nincs mit vesztened.

A Moran név kötelez. Főleg, ha mögé nézünk, és megtudjuk, milyen a „hatalmasok leszármazottjának” lenni. Dario nem választotta a maffialétet, hanem örökölte. Idejekorán fel kellett nőnie, és már gyerekként szembesült a kegyetlen világgal, ami körülvette, és ami egyre inkább a saját rémálmává vált.

Mindent elvett, amire szüksége volt. Mások félelméből táplálkozott, hogy csillapítsa a lelke fájdalmát. Hogy pótolja a veszteségeit. Aztán, amikor már elhitte, hogy nincs számára megváltás, megjelent Hazel. Az egyetlen ember volt, aki eljutott a sötét alagúton át Dario szívéhez. Az egyetlen nő, aki iránt felelősséget érzett, és az egyetlen személy, akit védeni akart. De egyre inkább úgy tűnt, hogy Hazel nem lehet része az életének. „Az elengedésnél nincs kínzóbb és fájóbb folyamat. Mégis meg kellett tanulnom elengedni azt, akit mindennél jobban akartam.”

Vajon képes a szerelem ekkora szakadékot áthidalni? Képes arra, hogy tomboló tűzként felégesse a múltat? Vagy elveszi még azt is, ami a romokból maradt?

K. M. Holmes visszaviszi olvasóit a Neked megadom magam c. regényben megismert Moran család történetébe, és feltárja múltjuk szenvedélyes és sötét titkait.