2022. augusztus 1.

Selena B. Lowell: Improbus - Szívtelen


Selena B. Lowell munkássága idegen számomra, hiszen ezidáig egyetlen kötetét sem olvastam - bár pár hónappal ezelőtt beszereztem a Démonok árnyékában című regényét, amely alapvetően nem az én zsánerem, viszont csodás borítót kapott és az írónő szülinapi akciójának keretében képtelen voltam távol tartani magam tőle. Az olvasás előtt rettentően izgultam, hogy milyen élménnyel gazdagodok majd elsőként Selena írásából.

Borító:

A kötet külcsíne már a megjelenés előtt felkeltette az érdeklődésem. A fedlapon szereplő két lány, aki szinte azonos külső jegyekkel rendelkezik, véleményem szerint a műben szereplő barátnőket testesíti meg. A könyv címének a formátuma, színvilága nagyon tetszik, szerintem fantasztikus összképet alkot az egész!

Történet:

A lány egyik este összeveszett a barátjával, majd végül balesetet szenvedtek, amit a fiú nem élt túl. Ám a barátnője akkor is ott volt vele, és átsegítette ezen a hatalmas szívfájdalmon.

Alexa és Hanna ijesztően szoros kapcsolatban állnak egymással. A baleset megtörténte után úgy döntenek, hogy elszöknek pár napra, hogy kikapcsolódjanak és felejtsenek. Egy messzi, apró faluba utaznak, ahol egy hatalmas, titkos ajtóval felszerelt házban töltik az éjszakákat.

A lány itt találkozik egy fiúval, aki rögtön felkelti az érdeklődését és egyre többet akar. Arra viszont nem gondol, hogy a barátnője nem nézi mindezt jó szemmel, mert úgy érzi, hogy elhanyagolja a lány, s megfelejtkezik arról, hogy ezek a pihenőnapok csak rájuk várnak.
A lopott napok nem várt fordulatot vesznek és egyre furcsább dolgok történnek a barátnőkkel.

Mi történt aznap este abban az autóban? Milyen félelmetes, ugyanakkor rejtélyes események történnek az apró, eldugott faluban? Hogyan vészeli át ezt a két lány, s létezik-e valami, ami eltéphetné a kettejük közti erős kapcsot? Egyáltalán mi az, amit elhihetünk és mi az, ami csak képzelgés?

Vélemény:

Selena B. Lowell meglepően fordulatosan szőtte az Improbus - Szívtelen szálait. A történet rendkívül lendületes, ugyanakkor mind érzelmi, mind cselekményi alapon túlzsúfolt az oldalak számához képest. Ennek ellenére maximálisan átlátható, szórakoztató és elgondolkodtató!

A kötet első oldalaihoz érve kissé ambivalens érzéseim voltak, mivel nagyon kíváncsi voltam az írónő művére, stílusára. Könnyed, pörgős fogalmazásmód és választékosság jellemzi a könyvet. Ezen kívül az oldalszám miatt is izgultam, mivel nem feltétlenül hittem azt, hogy ennyi lap elég egy történet megértéséhez, hiánytalan megismeréséhez, de tévedtem! Szerintem abszolút tökéletesre sikeredett Selena kötete, ugyanis a masszív cselekményszálnak és az átfogó emocióknak köszönhetően, megdöbbentő és észveszejtő utazáson vettem részt!

Százszázalékosan pozitív csalódás volt, sőt rettentően fantasztikus élményt kaptam az írónő - számomra - első regényétől! A következő olvasmányom a Te vagy a mai napom és minden holnapom - Egy TikToker a barátom lesz tőle, ami már ugyan a polcomon van, viszont még egy picit várat magára. Ennek ellenére kíváncsi vagyok, hogy az ifjúsági-romantikus zsáner berkeiben milyen alkotást kapunk Selenától.

Az Improbus - Szívtelen-t ajánlom a misztikus, valamint a lélektan kedvelőinek, akik a thriller elemektől sem riadnak vissza!

Kedvenc idézetek:

"Egy szívtelen senki vagy. Érzelmek nélkül, fájdalom és megbánás nélkül."

"Ami az egyik embernek boldogság, az a másiknak méreg."

"Álmaiban sem gondolta volna, hogy ez a lány a leglidércesebb álma lesz a valóságban, vagy a legédesebb víziója gondolataiban."


További információk:
- Olvasásom: 2022.07.02.-07.05.
- Kiadó: NewLine
- Oldalak száma: 116 oldal
Fülszöveg:

Alexa és Hanna elválaszthatatlan barátnők egy életen át.
Viszont ez a barátság talán mégsem olyan csodálatos, mint amilyennek mutatja magát.
Sőt!
Mi van akkor, ha ebben a könyvben semmi sem az, aminek látszik?
Sem a szereplők…
Sem a helyszínek…
Sem a szerelem…
Vajon mi a valóság, és mi az illúzió?
Selena B. Lowell, misztikus kisregényében megadja rá a választ. Vagy maga a szereplők, akiknek nyomában mindig ott van a zöld szemű szörny.