2022. július 12.

Vi Keeland: Kockázatos kaland


Az írónő munkásságával kapcsolatban számos pozitív véleménnyel találkoztam már, sőt a Tiltott gyümölcs című regényén keresztül nekem is lehetőségem volt megismerni Vi stílusát. Általában jobb szeretek hazai alkotóktól olvasni, de gyakran megragad egy-egy külföldi könyv, amit úgy érzek, hogy hiba lenne kihagynom. Ezt éreztem a Kockázatos kaland esetében is, s így utólag visszagondolva, a legjobb döntést hoztam meg a mű elolvasásával. Olyan euforikus élményt kaptam, amire egyáltalán nem számítottam.

Borító:

Alapvetően a hasonló, félmeztelen pasis borítókat szinte azonnal elutasítom, mert számomra nem ez a külcsín hozza meg a kedvem az olvasáshoz. Ám ezúttal nem ezt láttam a könyv borítójában, s emiatt döntöttem úgy, hogy szerencsét próbálok vele. A kötet címét és a kiadó nevét körülölelő színt, pedig egyszerűen imádom!

Történet:

Autumn és Donovan egy véletlennek köszönhetően kerül kapcsolatba - már ha a bőröndök összecserélése annak minősül. Szerencsére fel tudják venni a kapcsolatot egymással, így megbeszélnek egy találkozót a közeli kávézóba. Első pillantásra szimpatizálni kezdenek egymással, a rövid kávézás végül egy együtt töltött hosszú hétvégeként ér véget. Főszereplőink nem lépnek át semmilyen határt, csak jól érzik magukat - rengeteget nevetnek, beszélgetnek, és persze csókoloznak. Végül Autumn szó nélkül eltűnik, mintha csak egy álomkép lett volna a férfi fejében.

Donovan ügyvéd, Autumn szociális munkás. Közel egy évvel később a munkájukból adódóan találkoznak ismét. A férfi mindent megtesz azért, hogy az új tag megválasztásakor ő legyen a szerencsés kiválasztott, ezért is vállalta el Storm ügyét. A fiú már nem először kerül az igazságszolgáltatás elé, a segítője mégis minden egyes alkalommal teljes mellszélességgel kiáll mellette. Az újbóli találkozás mindkettejük részéről komoly sebeket tép fel. Arról nem is beszélve, hogy a nő kapcsolatban van Donovan főnökével, ez pedig még inkább megbolygat mindent.

Autumn tele van hegekkel, eddigi élete nem volt egyszerű, nem volt csalódás- és fájdalommentes. A fiú ügye miatt sok időt kell együtt töltenie a férfivel, így lehetőségük adódik jobban megismerni egymást. Donovan az első találkozásukkor nagyon megkedvelte a nőt, azt hitte, hogy életében először megtalálta azt, akinek képes lenne többet adni magából, mint eddig bárkinek. Neki is rettentően tetszett a férfi, de minden sejtjében azt érezte, hogy el kell mennie - végül ezért alakult így az első találkozásuk.

Képes Autumn félretenni a saját sérüléseit, hogy új esélyt adjon a boldogságnak? Donovan számára mi lesz a fontosabb: feljebb lépni a karrierjében, vagy megszerezni azt a nőt, akit szeretne? Hogyan fognak dönteni saját magukkal és egymással kapcsolatban?

Véleményem:

Rengeteg romantikus regényt olvastam már, de minden egyes alkalommal megdöbbenek, hogy hány olyan könyv van még, ami az eddigi legjobb élményeimen is túltesz. Nos, Vi Keelandnak sikerült lenyűgöznie, ugyanis az olvasás során csak sodródtam az oldalakkal és észrevétlenül értem az utolsó lapokhoz. A Kockázatos kaland egy lehengerlő stílusban, dinamikusan megírt különleges történet. Autumn és Donovan találkozása elgondolkodtató, szórakoztató és magával ragadó. A karakterek személyisége grandiózus kidolgozást kapott, kellő információt kapunk a múltjukból, így a jelenüket tökéletesen össze tudjuk párosítani a történtekkel.
Az írónőnek köszönhetően kivételes olvasásban lehetett részem, amiért mérhetetlenül hálás vagyok, mert jelenleg pont erre volt szükségem. Kikapcsolta az agyam, nem hagyott a problémákon gondolkodni, hanem egyszerűen elrepített a valóság elől.

Olyan mindennapi gondokkal szembesítette az olvasót, melyet a történetbe mélyedve szinte nem is érezhetünk, hanem csupán utólag tudatosul bennünk mindaz, amit ezzel a kötettel mutatni szeretett volna.
Szerintem két roppantul tanulságos dolog is felfedezhető a mondatok mögött.
1. Nem lehetünk életünk végéig a szerzett sebek és a múltunk rabja! Tudnunk kell megérteni, feldolgozni és elengedni mindazt a rosszat, amit az élet a vállunkra helyezett. Cipelnünk kell a terheinket, de nem szabad a jövőnket és a boldogságunkat eldobni a ránk helyezett kereszt miatt!
2. Mindenki ki tud törni a béklyók közül, ha igazán akar! Mert bárkinek lehet egy szerényebb gyermekkora után gazdagabb felnőttkora, ha képes élni az élet adta lehetőségekkel, és ha képes elérni a céljait!

Biztos vagyok benne, hogy nem ez lesz az utolsó regényem Vi-től! Bátran ajánlom a romantikus regények rajongóinak a Kockázatos kaland című művet!

Kedvenc idézetek:

"Mindenben te voltál nekem az első. Az első alkalomból tanulja meg az ember, hogy másodszor és harmadszor mit hogyan kell csinálni. Én viszont olyan dolgokat tanultam meg, amelyeket egyetlen nőnek sem lenne szabad megtanulnia."

"Amikor az ember már a saját ítéletében sem bízik, mindent hajlamos addig elemezni, míg végül talál valamit, ami nem stimmel. Ez valamiféle belső kényszer, hogy kételkedjek saját magamban."

"A félelem nem gyengeség, a legkevésbé sem. A félelem egy védekezőösztön, ami mindenkiben megvan. Ez egy egészséges ösztön. (..) A félelmeink hangos csörömpöléssel jelzik, hogy kit nem szabadna beengednünk, és ez jó dolog."

"(..) egy csók maga az oxigén akkor, amikor képtelen vagyok levegőt venni."

"(..) tanulj meg gyorsabban futni, és sose felejtsd el, hogy vannak emberek, akik még nálad is messzebbről indulnak!"


További információk:
- Olvasásom: 2022.07.06.-07.09.
- Kiadó: Álomgyár
- Oldalak száma: 476 oldal
Fülszöveg:

Már akkor tudtam, hogy Donovan Decker milyen méretű cipőt hord, mielőtt megismertem.

Annyira rohantam a reptéren, hogy nem a saját bőröndömet kaptam le a futószalagról.

Felhívtam a bőröndcímkén található számot, és a vonal túlsó végén egy mély, bársonyos hang szólalt meg. Szerencsére nála volt a csomagom.

Donovan és én egy kávézóban találkoztunk, hogy megejtsük a cserét. Ott kiderült, hogy nem csupán a hangja szexi, hanem ő maga is, és emellett okos, vicces és meglepően normális ahhoz képest, hogy hétszáz dolláros cipőt visel. Meghívott egy kávéra. A kávéból vacsora lett, a vacsorából desszert, a desszert után pedig az egész hétvégét együtt töltöttük.

Nyilván mindez túl szép volt, hogy igaz legyen. Az életem túlságosan bonyolult ahhoz, hogy közel engedjek magamhoz egy ilyen szuper pasit. Ezért kámforrá váltam. New Yorkban nyolcmillió ember él – mennyi volt az esélye, hogy egy év múlva újra összefutunk? Amikor épp elkezdtem járni a főnökével?

Vi Keeland a New York Times, a Wall Street Journal és a USA Today bestsellerszerzője. Kötetei több millió példányban keltek el világszerte. Az írónő ismét egy szenvedélyes és fordulatokban gazdag romantikus történettel készült az olvasóinak.