2021. május 13.

Ez vagy Az Book Tag

 


Szeretem a rövidebb kérdéseket, főként, hogy ezek annyira általánosnak tűnnek.. Pedig nem azok. 😊


1. Kartonált vagy keménytáblás?

Én a keménytáblásra szavazok 😊 Sokkal biztonságosabbnak érzem, mint egy puhatáblás kötetet - hiszen nehezebb (véletlenül) meggyűrni vagy megsérteni. Ezen kívül jobbnak érzem a tartását is. Bár bevallom, hogy az olvasmányaim 90%-a puhatáblás.. így ritkán fordulnak meg a kezeim között keménytáblás könyvek. 😊
 

2. Egyrészes könyvek vagy sorozatok?

Alapvetően ez nem fontos számomra, mikor belekezdek egy könyvbe. Ha tetszik a történet, s a magaménak érzem, akkor semmi más nem számít 😊 Bár egy éve simán rávágtam volna, hogy egyrészes könyvek.. azoknál sosem kell félni a függővégtől és várni a folytatásra.. viszont néha sokkal jobb várakozni egy következő részre, mintsem egy történet össze legyen csapva és be legyen sűrítve egy kötetbe.
 

3. Hosszú vagy rövid könyvek?


Mi számít rövidnek, s mi hosszúnak? Ez relatív!! 😊
Általában az olvasmányaim 200-350 oldal között vannak, de őszintén szólva nem is szeretek hosszabb könyveket olvasni ennél. Szerintem egy 450-500 oldalas kötet már az a kategória, ahol talán jobb lenne kettéválasztani a történetet.. Számomra sokkal bizalomgerjesztőbb ez alapján két „rövidebb” rész, mint egy „hosszabb”.
 

4. Rövid vagy hosszú fejezetek?

Ezen még sosem gondolkodtam.. Mindkettőnek megvan az előnye 😊
A rövidek esetén könnyen abba lehet hagyni, ha épp -tényleg muszáj!, nagyon muszáj! kötelező! - be kell fejeznünk az olvasást. A hosszabbak esetében pedig simán mondhatjuk magunknak, hogy ’oh, ezt a fejezetet még muszáj elolvasnom’, így többet tudunk olvasni 😊 Azonban számomra nem mérvadó a fejezet hosszúsága.. Bár talán a kettő közé lőném be az én elvárásom.
 

5. Pörgős, vagy lassan haladó cselekmény?

Semmiképp sem lassan haladó, mert az egy idő után fix, hogy unalmas lesz. A cselekmény legyen pörgős és lendületes.. Ne hagyja elkalandozni az olvasó figyelmét!
 

6. Kitalált vagy valódi világ?

Mindkettőt szívesen olvasom. Kedvtől függ, hogy milyen történetre van szükségem. Olyanra, amiben nem állok két lábbal a földön, vagy olyanra, amiben a saját helyzetemre, környezetemre ismerhetek. 😊 Szerintem a legjobb választás az, ha váltogatjuk ezt a két opciót.. az „álmot” és a „valóságot”.
 

7. Jófiúk vagy rosszfiúk?


Juuuuuuuj.. valamiért azt a tábort erősítem, aki a könyves karakterek terén a rosszfiúkat kedveli. Mert ők vagányak, szívet dobogtatóak és soha sem unalmasak. 😊 Amúgy ebből rögtön az SZJG ugrott be… Arnold vagy Cortez? Hülye kérdés!! Persze, hogy az utóbbi 😍