2021. április 2.

BORÍTÓLELEPLEZÉS - Veda Sylver: Szenvedélyek vihara a Boszporusznál


Veda Sylver írónőt közel két évvel ezelőtt ismertem meg, amikor lehetőségem volt előolvasni a Titkok vihara a Boszporusznál című kötetét. Ugyan a fő történetszál méltó befejezést kapott, azonban a mellékszál kételyekkel tarkított szavakkal ért véget.

A történet kezdete:

Amikor legelőször találkoztam a sorozat első részével, már akkor beleszerettem szereplőink történetébe. Az írónő a két főszereplő szemszögén keresztül mutatja be a mű cselekményi- és érzelmi oldalát, melyeket valóságos élethelyzetekben ismerhetünk meg.
"Egyszerre taszított a pokolba, és emelt a mennybe."  
(részlet a Titkok vihara a Boszporusznál c. kötetből)

Holly és Kemal múltja tele van sebekkel, titkokkal. Képtelenek uralkodni a bennük tomboló szenvedély és vágy felett, hiába küzdenek ellene hosszú időn keresztül. Mire átjárná őket a boldogság hulláma, újabb probléma merül fel. A félreértés és titkok árnya lecsap rájuk, ami akár végzetes is lehet kettejük számára. Meddig bírja a szeretetre éhes szív a vállát nyomó teher cipelését? Mikor válik sokká a harc egy kapcsolatért, ami talán soha nem hoz nyugalmat? Hány titkot képes elviselni egy szerelem, mielőtt végleg megtörik?

"Az egyik percben még – hallgattam el, azt nem mondhattam, hogy szerelmet vallott, mert csak vágyról beszélt – úgy csókolsz, hogy a nevemet is elfelejtem, a következőben pedig ellöksz. A szemedbe hol a tűz lobog, hol rideg és közönyös vagy." 
(részlet a Titkok vihara a Boszporusznál c. kötetből)

A történet folytatása:

A Szenvedélyek vihara a Boszporusznál című kötet Ava Güven életét dolgozza fel, szintén több nézőponton keresztül. Öt évvel később járunk, amikorra a hajdan fiatal, csinos lányból okos, gyönyörű és érett nő vált. Ava lelke tele van karcolásokkal, fájdalommal és titkokkal, melyek a második részben felszínre kerülnek. 

"Apránként kezdett helyreállni az életem, hogy aztán újra darabjaira hulljon.." 
(részlet a Szenvedélyek vihara a Boszporusznál c. kötetből)

A nő két férfivel is találkozik: mindkettőhöz vonzódni kezd, azonban az egyik tiltott édesség számára, míg a másik képtelen felfedni önmagát. Ava lehetetlen helyzetbe kerül - döntést kell hoznia, azonban ezzel tönkreteheti saját magát és a családját is.

A helyes mederbe kell terelnie az életét, azonban mindez hatalmas kihívás számára. Képes lesz feldolgoznia a benne és a környezetében történő változásokat? Hogyan fogja viselni, ha minden titokra fény derül? Hány törést bír el egy könnyen repedő, csalódásokkal teli szív? Mennyit bír az ember, ha a boldogságáról van szó?

"Azt gondoltam, ha nem a lelkem irányít, ha csak fél lánggal égek, minden könnyebb lesz. Persze sikertelen kísérlet volt. Az ember nem harcolhat a természete ellen." 
(részlet a Szenvedélyek vihara a Boszporusznál c. kötetből)

A borító és a fülszöveg:

A Szenvedélyek vihara a Boszporusznál c. regény külcsínje hasonlít a Titkok vihara a Boszporusznál c. kötetéhez. A borító egyszerű, könnyed és nehezen észrevehető színeket tartalmaz, ennek ellenére tökéletesen passzol a kötet címéhez és a történethez is. Ráadásul olvasói szemmel nézve, ha az első és második részt egymás mellé tesszük megfigyelhetjük a páratlan harmóniát és összhangot köztük.

Ugyan a könyv fülszövege még sehol sem jelent meg hivatalosan, de én már találkoztam vele. Emiatt állíthatom, hogy kellő információt tartalmaz, s közvetíti a történet rejtelmességét és izgalmát az olvasó felé.

" (..) egyszerre vonzott és taszított. Rejtélyesnek, kiismerhetetlennek tűnt." 
(részlet a Szenvedélyek vihara a Boszporusznál c. kötetből)

A borítót az írónő engedélyével tettem közzé! 

Érzéseim, gondolataim a folytatással kapcsolatban:

Veda Sylver különleges stílussal rendelkezik, ráadásul választékosan és csodálatosan használja a szavakat, így történetei lendületesek, letehetetlenek és olvasmányosak. Bevallom, hogy én egyetlen kötetet olvastam tőle, mégis határozottan állíthatom, hogy nagyon kíváncsi vagyok a további történeteire.

Az írónő rengeteg érzelmet visz a sorok közé - igazi érzelmibombát éltem át a Titkok vihara a Boszporusznál olvasása közben. Biztos vagyok abban, hogy az új könyv is hozni fogja azt az érzelmi síkot, amit már megismerhettünk tőle. 

Az általa írt történések nem mindennapiak, mégis érezhető a realitás a regényében. Kellő tulajdonsággal, viselkedésformával ruházta fel karaktereit - ezzel megteremtve mindegyik számára a tökéletesnek ígérkező jövőt.

Izgalom, szerelem és perzselő vágy - ezeket mind megtalálhatjuk majd a Szenvedélyek vihara a Boszporusznál című alkotásban!

"- Ava Güven - rázta felém a mutatóujját -, te egy igazi, veszélyes vadmacska vagy!" 
(részlet a Szenvedélyek vihara a Boszporusznál c. kötetből)