2020. december 17.

Pam Godwin: Szerelmet ígértél, de ... (Harcolj értem 1.)

 


Magát a könyvet ajánlásra vásároltam meg, habár előtte többször szembe találkoztam vele, de sosem éreztem azt a tipikus „nekem ez a könyv kell” érzést. Ennek ellenére izgatottan kezdtem bele, bízva abban, hogy segít az olvasási válságomon túllépni – legutóbb több napig egy oldalt sem olvastam, a kiútra pedig nem leltem rá.

Kivételesen nem úgy indultam neki ennek a kötetnek, hogy én most valami nagyon egyedit és tökéleteset akarok olvasni. Hanem szimplán a kikapcsolódást és az olvasás okozta élvezetet kerestem, s azt hiszem, hogy pont ez hozta meg a kedvet számomra. Mert végre újra éreztem azt, hogy szeretek elszakadni a valóság világából és a könyvek a mentsváraim, a menedékhely, ahol végre nem a mindennapi problémákat kell számba vennem, hanem felejthetek kicsit.
A fülszöveg nagyjából megadta a történet vázlatát, de az érzelmek és a tettek, csak a lapokba mélyedve töltötték ki igazán mindezt. 

"A szerelem mindenkinek mást jelent. Nekem azt, hogy az ő boldogsága mindennél fontosabb. Ahogy rám néz, látom a szemében az örömöt és a megnyugvást. Nekem nem kell ennél több."

Történet:

Danni túl van egy hatalmas gyászon: a férfi, akinek minden porcikájába beleszeretett, életét vesztette. Cole kénytelen volt a munkája miatt egy évre elutazni, hátrahagyva mennyasszonyát, azonban onnan már nem tért haza.
A nő lelke darabjaira szakadt, s az alkoholba kereste a vigaszt. Nehezen, de sikerült összeszednie magát és visszatérnie ahhoz, amit igazán szeret: a tánchoz.

Egy nap besétál az otthonába egy nő, azzal a hírrel, hogy egy férfi találkozni szeretne vele. Visszautasítja az ajánlatot, ám az akarata meginogni látszik, amikor egy határozott kiállású, jóképű férfi megjelenik és közli vele, hogy megvette az éttermet, ahol Danni dolgozik – ezért kéri, hogy találkozzanak.
A nő már első perctől kezdve érzi a szikrát, amit a férfi vált ki belőle, de egyenlőre igyekszik leplezni mindezt. Trace vonzódik a nőhöz, vágyik a testére, mégis megfékezi saját magát és letagad mindent. Megpróbálja távol tartani magát a nőtől, azonban előbb-utóbb eljutnak arra a pontra, ahol ez lehetetlennek bizonyul. 

"Ajkunk reszketése a félelem kifejezése. Nyelvük kergetőzése az ígéret, hogy nem használjuk ki egymást. Fogunk összekoccanása pedig annak a jelképe, hogy küzdünk a szerelmünkért és egymásért."

Közelebb kerülnek egymáshoz, s úgy néz ki, hogy minden gát felszakadni látszik. A múlt és a jövő fokozatosan feledésbe merül, hogy az összes közös percet megélhessék. Felfedezik egymásban a szerelmet, a szenvedélyt és elsöprő harcok dúlnak bennük, de ők mégis egymást választják. Azonban amikor Danni elhihetné, hogy végre boldog lehet, akkor történik valami, amire senki sem számított.

A nő hogyan tud szembe nézni a múlttal, főként, ha idővel a jelen minden perce összeomlani látszik? Hogyan fog tudni választani két férfi közül, akiknek helyük van a szívében? 

"Majd megszakad a szívem a fájdalomtól. Még a világkörforgása is lelassul. Képtelen vagyok befolyást gyakorolni az eseményekre. A múlt és a jövő. Az első szerelmem és a második esély. Két teljesen különböző ember, akiknek a sorsa menthetetlenül összeér."

Véleményem:

Nagyon szerettem a történetet, annak ellenére, hogy rengeteg negatív véleményt olvastam róla. Mert igen, tele volt klisékkel, elrugaszkodott a valóságtól, de az én kis lelkivilágom most pontosan ezt igényelte. Egy kötetet, ami kikapcsolta az agyam, ami magával ragadott és a gondolataimba férkőzött.

A Harcolj értem sorozat első része rengeteg érzelmet foglal magába – elvesztést, gyászt, továbblépést, szerelmet. A könyvben a múlt és a jelen szálai találkoznak, fokozatosan ismerjük meg Danni múltját és démonjait. Alapvetően tetszett a történet felépítése, az írónő a könnyed és lendületes stílusra hajazott, s talán ennek köszönhetően peregtek le az oldalak a kezemben néhány óra alatt. 

"Az élet akkor kezdődött, amikor találkoztam veled. Nincs előtte. Csak te vagy."

Kíváncsian várom a második részt, mert egyrészt reménykedek abban, hogy az is kedves lesz a lelkemnek, másrészről pedig érdekel a folytatás.


Fülszöveg:

Elég volt egyetlen pillantás, hogy tudjam: Cole, a bőrkabátos, lázadó fickó kell nekem. Ő a megtestesült szenvedély és lobbanékonyság.
Amikor a munkája külföldre szólítja, megígéri, hogy visszatér, de sosem tartja be az ígéretét.
Mindig is szerettem Cole-t. Akkor is, amikor eltűnt három évre. Aztán ismét betört az életembe, hogy mindent szétromboljon körülöttem.
Hirtelen visszatérése mindent megkérdőjelez, mindent, ami azalatt történt, míg nem volt velem. Most már fogalmam sincs, hogy voltam képes beleszeretni valaki másba is…
Trace igazi csábítás. A második esély. Eltökélte, hogy legyőzi a versenytársát.
Egy biztos: ez a verseny teljesen kikészít. Nem tudok választani.
Harcolunk és szeretkezünk. Ellenállunk és behódolunk.
Két férfit szeretek, de csak egyikük lehet az enyém.

Pam Godwin New York Times és USA Today bestsellerszerző szenvedélyes, magával ragadó regénye egy szerelmi háromszög buja történetét tárja az olvasók elé.

(Álomgyár, 2020)