2020. október 27.

Marilyn Miller: A királynő




Izgatottan vártam, hogy megismerkedhessek ezzel a művel is, mert az írónő előző kötete – A vezér – teljesen levett a lábamról. S annyira szerettem volna tudni, hogy hogyan folytatódik Alexander és Serena kapcsolata. Annyira drukkoltam nekik!

,,Ő nem alkot. Nem védelmez. Ő elvesz. Rombol és pusztít.”


Marilyn Millertől már több kötetet is olvastam, így nagyjából sejtettem, hogy mit várjak tőle és ettől a műtől is. Az írónővel kapcsolatban úgy érzem fontos megemlítenem, hogy minden egyes könyvével egyre magasabb szintre lép, s egy fokkal magasabb színvonalat képvisel, mint legutóbb.

Kicsit tartottam attól, hogy A vezér túl magasra emelte nálam a lécet és csalódni fogok A királynő című alkotásban, azonban ez a gondolat hamar elillant. Mert a történet már az első pár oldalon megragadta a figyelmemet és teljesen elámított. Tökéletesen hozta azt a stílust, amit az előző kötetben megszoktam és ez az indítás már akkor eldöntötte az érzéseimet a regénnyel kapcsolatban.

Történet:

Serena rövid időn belül belecsöppen a férje kegyetlen és brutális világába, ahová be kell illeszkednie és meg kell mutatnia, hogy kicsoda ő valójában.

,,Soha nem fogok más férfira úgy tekinteni, mint rá.
A szívem soha nem fog másért dobbanni, csak érte.
Az övé vagyok.
Az alvilág része vagyok.
Én vagyok: A KIRÁLYNŐ.”


Alexander sosem számolt azzal, hogy valaha szerelmes lesz és a hatalmon, bosszún kívül valami más fogja lekötni a mindennapjait. Ám a vörös hajú szépség hamar a bűvkörébe vonta, ahonnan érezte, hogy nem lesz szabadulása. Pont ezért feltett mindent egy lapra és megkérte a nő kezét, bízva abban, hogy hű társa lesz az alvilágban.

A férfi pontosan tudja, hogy ők ketten máshová tartoznak. Serena szeretettben nőtt fel, ő pedig a pokol egyik sötét bugyrában. Itt nincs kiemelkedő szerepük a nőknek, csak az ágyban kell teljesíteniük, ezen kívül semmibe sincs beleszólásuk. Alexander véget akar vetni ennek és meg akarja mutatni, hogy az ő ragyogó királynője mire képes. Be akarja bizonyítani, hogy igenis van az a nő, aki dönthet életek felett, aki jobban ragyog, mint az ég legfényesebb csillaga.

Azonban Serenának darabokra kell törnie, fájdalmat kell éreznie – testileg és lelkileg egyaránt – ahhoz, hogy a legkeményebb és legkegyetlenebb nő váljon belőle.

,,Soha nem voltam a szavak embere, én csókkal és érintéssel mondom el neki, és ő tudja. Tudnia kell, ha a szemembe néz, hogy szeretem, hogy ő a világom közepe, az én vörös démonom.”


Összetűzés. Szenvedély. Csalódottság. Akarat. Szerelem.
Ebben a történetben minden benne van, aminek egy igazán fordulatos és hatásos regényben szerepelnie kell.

A nőnek el kell engednie a családját, a szeretettel körül lengő életet ahhoz, hogy a férfi igazi társa lehessen. Fel kell fedeznie magában a könyörtelen és kíméletlen oldalt, amivel kiegészítheti Alexandert. Azonban ehhez a pokol legmélyebb pontjába kell eljutnia, s onnan feltáncolnia magát.

Sikerül Serenának elérnie a királynő pozíciót? Kibírja a férfival való kapcsolata az ádáz harcot? Érzelmileg hogyan képes túllendülni mindezen?

,,- (..) Miattam nem éri meg háborúba kezdeni.
– Miattad felégetném az egész világot.”


Összességében:

A regény végeztével szóhoz sem jutottam. Egyszerűen nem tudtam megzabolázni a bennem tomboló érzelmeket és gondolatokat, csupán kattogtam egyfolytában és engedtem lecsengeni fokozatosan mindazt, amit kiváltott belőlem.

Megdöbbentett, elkápráztatott és teljesen a hatása alá vont!

Marilyn Millernek sikerült egy olyan történetet megalkotnia, ami minden ízében kifogástalan. Egyik oldalból sem áradt az unalom, az általánosság. Észbontó volt és különleges!

Az írónő ebben a témában olyan frenetikusat alkotott, amilyenre az olvasók gondolni sem mernek. Minden lapból érezhető volt az a varázslat, ami rabul ejtette az olvasó szívét az egész történet alatt!

Sokszor annyira sajnáltam Serenát – az ő fájdalma az én fájdalmam is volt. Vele együtt keseregtem és vele együtt éreztem azt, hogy nincs lehetetlen!

Hogy mit képes tenni egy szerelmes nő A férfiért? MINDENT. Ez a történet a tökéletes példa erre!

,,Fájdalmat okozunk egymásnak, de közben olyan magasságokba emelkedünk, ahonnan lezuhanni végzetes. Igen, mind a ketten bele fogunk fulladni a vágyba, a testiségbe, az egymás iránt érzett impulzív érzésbe, de leginkább az egymás iránt érzett szerelembe.”



Fülszöveg:

Serena ​Salvatore vagyok, és ez az én történetem.
Egy olyan világ részévé váltam, ahol egy szabály létezik: a hűség. Egy olyan világ részévé, amely nem ismeri a könyörületet, ahol mindennap meg kell küzdeni az életben maradásért. Félre kellett tennem az elveimet, azt, aki voltam, hogy azzá az emberré válhassak, aki ma vagyok.
Egy maffiavezér felesége. Szerelme. Társa. Bizalmasa.

Hogy féltem-e? Igen. Hogy akartam? Az már nem számít, mert ezt az életet választottam. Egy maffiavezért. Egy férfit, akibe visszavonhatatlanul beleszerettem. Már az övé vagyok. Az alvilág része vagyok.
Én vagyok A KIRÁLYNŐ.

„Mikor megérint, világok dőlnek romba. De leginkább az én világom erősnek hitt pillérei. Olyan ez, mintha csak ekkor élnék igazán. Mintha az érintése nélkül egy haldokló test lennék, ami a sötétséget vágyja.”

Marilyn Miller újra az alvilág kegyetlenségébe taszítja az olvasóit A vezér c. könyv folytatásában, választ keresve arra, hogy egy hétköznapi nő, hogyan képes az alvilág egyik legmeghatározóbb személyévé válni.

(NewLine, 2020)