2020. október 27.

Halász Emese: A JÓSLAT (Skorpió vumen 1.) - előolvasás



Az írónő neve ismeretlen volt számomra, egészen addig, amíg fel nem keresett a története előolvasására, amit ezúton is köszönök neki.

A fülszöveg már első alkalommal felkeltette az érdeklődésem. Szeretem a romantikus történeteket, rengeteg félét olvastam már ebben a zsánerben, számos regény hasonlítani szokott egymásra, de könnyen találok különleges gyémántot is köztük.

Nem igazán vagyok oda a misztikus elemekért, így reménykedtem abban, hogy nem lesz nagy szerepe a műben. Kellemeset csalódtam. Halász Emese inkább a fordulatokra, az érzelmekre helyezte a hangsúlyt. Nem félt sokszor a lehető legszélsőségesebb érzéseket kiváltani belőlünk a főszereplője segítségével.

“És beugrik egy név. Egy arc. Egy test. Egy csodás test és egy csodás arc azokkal a vágytól égő szemekkel. Nem, ez nem egy álom és ez nem én vagyok.”


Történet:

Hamar kiderül, hogy Elise élete nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. A mindennapokban egy bolt tulajdonosa, ahol antikvár, használt tárgyakból valami újat, modernet és stílusosat alkot meg. Ezen felül több titok is lapul vele kapcsolatban, amik megnehezítik a mindennapjait – viszont ezekkel érzi teljesnek magát.

A nő életében hamar beköszönt a szerelem, ám nem az, amire sok ember gondolna. Mert Elise életében sokkal inkább a testiséget körülölelő vágyak és szenvedélyek éreznek prioritást, mintsem a lelki nyugalom és a valódi szeretet megléte. A nő életében a nagymamája hatalmas szerepet játszik. Gyakran látogatja őt, szinte mindent megoszt vele. Ő a legnagyobb támasza, benne bízik igazán. Azonban hamar minden megváltozik és Elisenek meg kell értenie azt, hogy az élet több mindenről szól.

“A biztonsági háló, melyet magam köré húztam bizony kényelmes volt. Megóvott minden csalódástól, s most valaki más le akarja bontani. Tényleg ez lenne a legjobb nekem?”


G. P. minden helyzetben hű társa volt a nőnek. Többször estek egymásnak és elégítették ki egymás vágyait. Ám minden erős kapcsolatban előbb-utóbb többet fog érezni valaki, s az élet emiatt néha nem úgy alakul, ahogy nekünk kellemes lenne. Eljön az a pillanat, amikor minden összeesküszik ellene. Bekövetkezik az a perc, amikor összeomolni látszik az a vár, az a támfal, ami mindent a felszínen tartott benne.

A nő segítségére Sandra van, aki neki dolgozik és hamar a bizalmába férkőzik. Kedves, szorgos és minden más, aminek egy igazi barátban lennie kell. Azután sem fordul el Elisetől, hogy megismeri a múltját és a jelenét, vagyis a titkait. A legkétségbeejtőbb helyzetekbe is mellette áll és támogatja.

A Skorpió vumen elveszti valódi fényét, amikor találkozik egy férfival, aki érdekes módon kerül közel hozzá, mégis hamar az élete részévé válik. Elisenek meg kell ismernie a valódi szerelmet ahhoz, hogy utána más is beköszönjön hozzá. Eljut abba a szituációba, ahol egy család része szeretne lenni, ez azonban egyre lehetetlenebbé válik.

Zuhanás, könnyek, szomorúság. Elveszti a szerelmét. A titkok nyilvánosságra kerülnek. Elise élete pillanatok alatt megváltozik, amikor szembesül az élet valódi arcával.

“Egy egész világ, az általam kemény munkával felépített kis világom készült összeomlani és ez nem tetszett. Nagyon nem. Úgy éreztem, hogy egy elkerülhetetlent próbálok megúszni.”


A nő hosszabb ideig siratja a múltját, azonban hamar össze kaparja és egyben el is szánja magát. Meg kell találnia a valódi önmagát ahhoz, hogy békére és szeretetre leljen. Mindenről lemond, ami az élete változásához szükséges.

Ám akkor érzi azt, hogy igazán megmutathatja, hogy ki is ő valójában, amikor megismer egy újabb személyt. A férfi mindent megtestesít, ami számára fontos. Rengeteg közös pillanatokat élnek meg, míg a házasság gondolata felüti a fejét.

Elise előtt hófehér esküvői ruhában leperegnek élete fontos állomásai. A fontosabb férfiak. Vajon hogyan dönt, ki lesz a társa az életben?

“Sokféle férfival volt már dolgom, de ennél az illatnál még soha nem éreztem vágykeltőbbet. Azonnal menekülőre fogtam és kikeveredtem az ölelésből. Láttam, ahogyan nem sokkal utánam, ő is visszatér és kijózanodik. Mintha már gurultunk is volna vagy kétszáz kilométert, úgy vettük a levegőt és csak néztük egymást. Néztük, mint két bolond, két halálraítélt, két emberi lény, akik most világosodtak meg. Ez a kapcsolat mindent fel fog perzselni.”


Összességében:

Halász Emese megsiratott, megnevetettett. Élveztem a történetet, a csavaros cselekményszálakat, az érzelmi túlcsordulást. Elise olyan személyiség, aki egy kicsit mintha én is lennek – mert rá kellett jönnie, hogy mindig van újabb esélyünk a boldog életre, csak túl kell látnunk saját magunkon is.

A JÓSLAT óvatosan bevezetett, csűrt és csavart, összetört, majd újra épített mindent! Tökéletesen felépített és megfogalmazott mű az újrakezdésről, a reményről és a szeretetről!

Ajánlom azoknak az olvasóknak, akik szívesen olvasnak romantikus hangvételű regényeket, amikben a valódi életnek is nagy szerepe van.


Fülszöveg:

Van az a mese a skorpióról és a teknősről. Nos, a skorpió én vagyok, a teknős pedig az egész világ. S ott van még az a három férfi. Mind fontosak számomra, mégis mindet meg kellett bántanom. Velük együtt pedig magamba is belemartam. Az én utam a szenvedés köveivel van kirakva. Titkok, félbehagyott történetek és fájdalmak maradnak a nyomomban. Azt hittem az élet csak szex vagy szerelem. Pénz és hatalom. Magam sem hittem, hogy mást is tartogat számomra.
Elise Harper vagyok és meghaltam, hogy élhessek.

(Magánkiadás, 2020)